وضعیت شوکه‌کننده تیم پرهوادار فوتبال ایران

اقتصاد ایران: در آستانه شروع رقابت‌های لیگ دسته اول داماش گیلان تیم قدیمی و ریشه‌دار شمال تهران که فصل گذشته در هفته پایانی با علی نظرمحمدی موفق به حفظ سهمیه خود در مسابقات شد، اصلا شرایط مشخصی ندارد و معلوم نیست این تیم زیر نظر چه کسانی در فصل جدید اداره خواهد شد و سکان هدایت آن به چه کسی سپرده می‌شود.

ورزش‌ سه: در آستانه شروع رقابت‌های لیگ دسته اول داماش گیلان تیم قدیمی و ریشه‌دار شمال تهران که فصل گذشته در هفته پایانی با علی نظرمحمدی موفق به حفظ سهمیه خود در مسابقات شد، اصلا شرایط مشخصی ندارد و معلوم نیست این تیم زیر نظر چه کسانی در فصل جدید اداره خواهد شد و سکان هدایت آن به چه کسی سپرده می‌شود.

در این شرایط علی میرزابیگی که چندی پیش به عنوان قائم مقام باشگاه برگزیده شد، صحبت‌های مهمی را درباره اتفاقات روزها و هفته‌های اخیر پیرامون داماش مطرح کرده که ابهامات درباره آینده این تیم را بیشتر هم می‌کند. این صحبت‌ها را در ادامه بخوانید.

*انتخاب خبیری به عنوان مدیرعامل قانونی نبود

ابتدا باید عرض کنم که در اولین جلسه دعوت از اینجانب برای تعریف ساختار باشگاه و همچنین انتخاب سرمربی، نعیمی پور مالک، خبیری مدیرعامل کنونی، جهانگیر عسگری و اینجانب حضور داشتیم که انصافا مالکیت باشگاه عنوان‌ نمود که هیچ پولی برای راه‌اندازی ندارد و تا آبان‌ماه نمی‌تواند کمکی به تیم کند و انتظار دارد که یاری شود. حسین خبیری عنوان‌ نمود که می‌تواند از 10 الی ۱۵ میلیارد اسپانسر در ابتدای کار بیاورد و‌ دوستانی دارد که در شهر رشت دفتر باشگاه، محل اسکان تیم مدیریتی و ... را فراهم می‌کنند و خرج2های تیم را متقبل می‌شوند. با این وعده و ساخت تیمی در خور استان گیلان، ایشان حکم مدیرعاملی را از نعیمی پور گرفت، اگرچه به مالک و جهانگیر عسگری اعلام نمودم که بدلیل استخدام آقای خبیری در مشاغل دولتی، عضویت کارکنان دولت در هیئت مدیره و مدیریت عاملی شرکت خصوصی: با توجه به اصل ۱۴۱ قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، کارکنان دولت نمی‌توانند به ریاست یا عضویت هیئت مدیره یا مدیریت عاملی انواع شرکت‌های خصوصی تعیین شوند و این کار غیرقانونی است ولی بهرحال ایشان با علم این موضوع، بعنوان مدیر عامل باشگاه انتخاب شدند.

*انتخاب سرمربی به شرط ورود اسپانسر ۱۰ الی ۱۵ میلیاردی

پس از جلسه با اعضای دیگر، سه گزینه را برای تصدی سرمربی‌گری تیم نهایی کردیم. آقایان حمیداوی، پاشازاده و درخشان که درنهایت حمید درخشان را نهایی نمودیم. درخشان قول داد که پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم، در جهت جذب اسپانسر اقدام کند و حتی قول داد که مکمل‌های ورزشی تیم را به میزان 5 میلیارد تومان از یکی از دوستانش تهیه نماید و بصورت رایگان در اختیار تیم قرار دهد. کار به جایی رسید که درخشان نتوانست اسپانسری معرفی نماید، مالک مجبور شد که امتیاز تیم را واگذار نماید و به درخشان گفتند که نمی‌توانند با وی ادامه فعالیت دهند تا تکلیف مالک جدید مشخص شود، بدلیل مشکلات عدیده، اشخاص جدید هم از خرید تیم منصرف شدند. حتی یکی از خریداران جدید بنام آقای م. که از دوستان نزدیک خبیری بود عنوان نمود که مبلغی را بعنوان کمک پرداخت می‌نماید و در حین کار متوجه شدیم که قرار است 4 الی 5 بازیکن پولی به تیم اضافه کند که با مخالفت همراه شد.

*دوستان خبیری پای کار بودند

برخی از دوستان خبیری بسیار خوش قول و پای کار بودند ولی رفتارهای خبیری و مالک فعلی آنها را نیز دلسرد نمود. دو تن از دوستان خبیری به نام‌های قربانی و ریواز در هیئت مدیره حضور پیدا کردند که الحق و والانصاف برای تیم سنگ تمام گذاشتند و حتی هتل محل اردوی قبل از بازی اول با نیروی زمینی را نیز رزرو کردند ولی رفتارهای دور از شأن نزدیکان مالک و حمایت‌های خبیری از آنها، این دو عضو فعال را نیز دلسرد نمود و در یک شب هردوی ایشان از عضویت در گروه انصراف داده و گروه را ترک نمودند.

انتخاب دوباره درخشان چگونه کلید خورد و شرط خبیری برای عقد قرارداد مربیان چه بود؟

محمد مومنی، دستیار اول درخشان عنوان نمود فردی را می‌شناسد که می‌تواند بعنوان اسپانسر به تیم کمک کند، مومنی وعده 15 میلیاردی را داد و همزمان با ورود این اسپانسر، حمید درخشان مجددا هدایت تیم را برعهده گرفت. برای صدور کارت بازی نیاز به تاییدیه ایفمارک و ثبت قرارداد رسمی می‌باشد، ولی وقتی کمک‌های درخشان جهت عقد قرارداد داخلی قصد حضور در دفتر باشگاه را داشتند، یکی از نزدیکان غیرفوتبالی مالک عنوان نمود که حسین خبیری دستور داده تا قرارداد اسپانسر را قطعی نکنید با شما قراردادی بسته نخواهد شد.

*پر کردن لیست بازیکنان با رانت برخی افراد

روزی با جهانگیر عسگری جلسه‌ای را با مالک داشتیم و عنوان کردیم که چرا فلان بازیکن را به ایفمارک فرستاده‌اند که هزینه 8 میلیونی را در این اوضاع بی‌پولی برای باشگاه داشته باشد؟ نعیمی پور عنوان نمود که پدر فلانی قاضی پرونده تجدید نظر باشگاه داماش است و مجبور است که این کار را انجام دهد. یا دروازه‌بان دیگری که به اصرار خبیری در لیست بزرگسال قرار گرفت شخصی بود که حتی درخشان از قرار گرفتن نام وی در لیست ناراحت بود چرا که در سال گذشته هم بازی نکرده بود ولی خبیری با وی قرارداد امضا کرد و نکته مهم و اساسی در همه نقل و انتقالات این بود که هواداران داماش به موقع اطلاع‌رسانی می‌کردند و رزومه افراد را به ما می‌دادند که بهتر می‌توانستیم تصمیم بگیریم.

*حیف است با داماش بازی کنند

داماش متعلق به استان گیلان و مردمان شریف رشت است و حیف است که افرادی بیایند و با آبروی آن به این‌گونه بازی کنند. مالکیت تیم در سال گذشته ضربه بدی به این تیم و هوادارانش زد و امسال نیز فقط جذب بازیکن انجام شده و تعهد تقریبی 30 میلیاردی دیگری برای باشگاه بوجود آورده‌اند. من از هواداران داماش خواهش می‌کنم که قرارداد چند بازیکن که بالای دو میلیارد بسته شده است را به صورت دقیق و ریزبینانه بررسی نمایند که به ابعاد وسیع‌تری از عرایض بنده خواهند رسید و خواهش می‌کنم که صحت یا سقم موضوع مزایده باشگاه در ماه‌های آتی را بررسی نمایند.

*به خاطر هواداران واقعیت را گفتم 

در پایان برای داماش در بازی‌های لیگ دسته اول آرزوی موفقیت دارم و از هواداران می‌خواهم که صرفا تیم را تشویق کنند و از مالکیت تیم بخواهند که وضعیت تیم را سر و سامان دهد چراکه تمام مشکلات کنونی داماش بخاطر نامشخص بودن ابعاد مالکیتی باشگاه است که اکنون مدیریت کنونی باشگاه نیز به آن اضافه گردیده است که تبعات آن را در صورت عدم جلوگیری به موقع در هفته‌های آتی خواهند دید. از هواداران داماش خداحافظی موقتی نموده و بخاطر حفظ آبروی خود و عدم پاسخگویی نعیمی پور و خبیری در اصلاح برخی امور، مجبور به بازگو کردن حقایق شدم چرا که هواداران داماش بسیار خاص و متعصب هستند و قطعا در صورت عدم گفتن این مسائل در آینده از اینجانب دلگیر می‌شدند که چرا در ابتدای فصل این حقایق را بازگو نکردم.

 

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ