ترامپ مخالفان خود را به زندان تهدید کرد

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی، مخالفان و رقبای خود را به حبس در زندان تهدید کرد.

ایسنا: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی، مخالفان و رقبای خود را به حبس در زندان تهدید کرد.

در حالی که تنها چند روز تا اولین و احتمالا تنها مناظره «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه با «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا باقی مانده است، ترامپ با نشر بیانیه‌ای در فضای مجازی، رقبای خود و افرادی را که در این انتخابات «درگیر رفتارهای ناجوانمردانه» هستند، به زندان تهدید کرد.  

طبق گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»،  ترامپ نوشت: «وقتی من برنده شوم، افرادی که درحال فریبکاری هستند تا حد امکان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت که شامل مجازات‌های حبس طولانی‌مدت می‌شود تا دیگر این فساد تکرار نشود.»

فعالان سیاسی دستگیر خواهند شد

او ادامه داد: «لطفا مراقب باشید که این تهدید حقوقی شامل وکلا، فعالان سیاسی، اهداکنندگان، رأی دهندگان غیرقانونی و مقامات فاسد انتخابات می‌شود. افرادی که در رفتارهای ناجوانمردانه دخیل هستند در سطوحی جستجو، دستگیر و محاکمه خواهند شد.»

پیام ترامپ نشان دهنده تازه‌ترین تهدید او برای استفاده از دفتر ریاست جمهوری برای انتقام گیری در صورت پیروزی در انتخابات است. به گزارش آسوشیتدپرس هیچ مدرکی دال بر تقلبی که او همچنان اصرار دارد که انتخابات ۲۰۲۰ را خدشه دار کرد، وجود ندارد. در واقع، به اذعان مقامات جمهوری‌خواه و مقامات دولت او، ترامپ در سال ۲۰۲۰ «منصفانه» شکست خورده است. حتی خود شخص ترامپ چند روز پیش در طول مصاحبه‌ای اعتراف کرد که «با اختلافی اندک شکست خورده است».

از طرفی، با وجود درخواست کارزار انتخاباتی ترامپ از او برای متمرکز باقی ماندن بر هریس و تبدیل موضوعات انتخابات به موضوعاتی همچون تورم، امنیت در مرزها و برابری، او در روزهای اخیر مجددا از سیاست‌های کارزار انتخاباتی خود خارج شده است.

ترامپ اوایل روز شنبه، در یک گردهم‌آیی تبلیغاتی در شهر موسینی، ویسکانسین، درباره همه مسائل موجود همچون اتهامات وارده علیه خود و «مداخلات روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا» پرداخت و گفت: «وزارت دادگستری هریس و بایدن سعی می‌کند مرا به زندان بیاندازد. تنها جرم من، افشای فساد آنها است.»

ادعای ترامپ پیرامون «افشاسازی فساد بایدن و هریس» درحالی است که او در پرونده حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در تمام ۳۴ مورد اتهامی توسط هیات منصفه دادگاه نیویورک مجرم شناخته شده است و جرایم رئیس جمهور پیشین آمریکا ربطی به بایدن یا هریس ندارد.  

ترامپ در این پرونده به جعل اسناد مالی با هدف پنهان‌کردن حق‌السکوت متهم بوده است. آسوشتیدپرس نیز همچنین نوشت: «هیچ مدرکی مبنی بر اینکه جو بایدن یا هریس بر تصمیمات وزارت دادگستری یا دادستان‌های ایالتی برای متهم کردن رئیس جمهور سابق تأثیر داشته‌اند، وجود ندارد.»

مجرمان عفو خواهند شد

از طرفی، ترامپ پس از انتقاد مجدد از کمیته کنگره آمریکا که درباره حمله حامیان او به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ تحقیق کرد، به هزاران نفر از حامیان خود گفت که «به سرعت پرونده هر زندانی سیاسی را که به ناحق توسط رژیم هریس قربانی شده است بررسی و سریعا آنها را با حکم ریاست جمهوری عفو خواهد کرد.»

ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شکست در برابر بایدن را قبول نداشت، مدعی تقلب گسترده در انتخابات شد و در ششم ژانویه ۲۰۲۱ از حامیانش خواست برای جلوگیری از تایید نهایی نتیجه انتخابات توسط کنگره ایالات متحده، به ساختمان کنگره سرازیر شوند.

پیش از خروج بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری در ماه ژوئیه، ترامپ اظهارات مشابهی را مبنی بر عفو حامیان خود بیان کرده بود. در آن دوران، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در واکنش به این اظهارات ترامپ اظهار کرد این رئیس‌جمهور سابق آمریکا نشان داده برای حفظ قدرت، هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد؛ از جمله چشم‌پوشی و حتی حمایت از خشونت سیاسی.

به اذعان آسوشیتدپرس، ترامپ بارها از کسانی که به خاطر جنایاتی از جمله حملات خشونت آمیز به مجریان قانون زندانی شده‌اند، دفاع کرده است. او همچنین گفت که آنچه را که «وزارت بی عدالتی فاسد کامالا» می‌نامد را «به‌طور کامل اصلاح خواهد کرد».

او گفت: «وزارت بی عدالتی فاسد کامالا به‌جای آزار و اذیت جمهوری‌خواهان، بر سرنگونی کارتل‌های تشنه به خون، باندهای فراملی و تروریست‌های مسلمان تمرکز خواهند کرد.»

در همین راستا، «سارافینا چیتیکا»، سخنگوی کارزار انتخاباتی هریس، با بیانیه‌ای به اظهارات ترامپ پاسخ و هشدار داد که در صورت انتخاب مجدد ترامپ، «او از قدرت کنترل نشده‌اش برای محاکمه دشمنانش و عفو شورش‌گرانی که به خشونت در ۶ ژانویه به کنگره ما حمله کردند استفاده خواهد کرد».

ترامپ همچنین با انتقاد از سیاست‌های مرزی دولت، رویکرد دموکرات‌ها را «انتحاری» خواند و آنها را متهم کرد که «قاتل‌ها و متجاوزان زنجیره‌ای را از سرتاسر کره زمین وارد کرده‌اند».

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ