راه‌های ارتباط معنوی با امام زمان (عج) اطاعت و نیت خالص است

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: افرادی که مطیع در امر بندگی و دارای نیت خالص هستند، می‌توانند با امام زمان (عج) ارتباط معنوی برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد شامگاه یکشنبه در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: حرارت خباثت از آتش جهنم است و اگر بخیل خود را اصلاح نکند، از بدترین و شقی‌ترین انسان‌ها است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند کسی که حاجت می‌خواهد، زیاد صلوات بفرستد و نباید سیل صلوات را رها کنید، چراکه غصه‌ها می‌رود و رزق و روزی بیشتر می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: قبل از اینکه ما بشنویم، امام زمان می‌شنود و او شاهد است، حدیثی داریم از امام رضا که فردی به ایشان عرض کردند که برای خودم و خانواده‌ام دعا کن و حضرت پاسخ دادند که ما پیش از اینکه شما بخواهید، شما را دعا می‌کنیم.

وی افزود: امام رضا (ع) قسم خوردند که اعمال انسان‌ها به ما عرضه می‌شود و اگر اعمال بدی باشد، ما برای شما طلب استغفار می‌کنیم.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: در اصول کافی آمده است که اگر دعا و عنایت امامان نباشد، همه زندگی انسان مختل می‌شود، چون آنها واسطه فیض هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در قرآن آمده است که هر کاری می‌خواهید بکنید، خدا می‌بینید و در دید خداوند هستید و غیر از معبود، پیامبر و مؤمنان هم می‌بینند که مقصود از مؤمنان، چهارده معصوم هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: برخی غرق علم و دنیا هستند و حرص آنها را دارند، پیامبر (ص) نیز حرص هدایت مردم را داشتند البته همه به نوعی حریص هستند.

وی گفت: امیرالمومنین (ع) فرمودند همانطور که برای مال دنیا حرص می‌زنید، بیشتر از این به عمر خود حریص باشید و آن را مغتنم بشمارید.

حجت الاسلام فرحزاد اضافه کرد: حرص امام رضا (ع) بر شادی دل‌ها است و ایشان فرموده‌اند که حرص م این است که دل مؤمنان را شاد کنم.

استاد حوزه علمیه قم با تصریح بر اینکه باید انفاق کنیم و سعی در کمک به دیگران داشته باشیم، اذعان کرد: در حدیثی از امام حسن عسکری (ع) آمده است که دو صفت است که می‌توان با امام زمان (عج) ارتباط معنوی بگیریم و آنها «طاعت و بندگی» و «نیت و اعمال با اخلاص» هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: باید تسلیم امر خداوند باشیم و کارهای خود را نیت خالص و اخلاص انجام دهیم، چراکه تمام موجودی ما در روز قیامت اعمال خالص از جمله عبادت و زیارت قابل قبول است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ