۲۵۰ مرکز پزشکی هسته‌ای در مراکز استان‌های کشور وجود دارد

اقتصاد ایران: تبریز-معاون برنامه‌ریزی هسته‌ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی گفت: حدود ۲۵۰ مرکز پزشکی هسته‌ای در مراکز استان‌های کشورمان وجود دارد و به تدریج بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قنادی مراغه روز یکشنبه در حاشیه نهمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت انجمن شیمی ایران که در دانشگاه مراغه در حال برگزاری است، به خبرنگار ایرنا افزود: مراغه و بسیاری دیگر از شهرستان‌ها فاقد پزشکان و امکانات درمان و تشخیص هسته‌ای است.

وی با بیان اینکه پزشکی هسته‌ای از مهمترین کاربردهای فناوری هسته‌ای به شمار می‌رود، بیان کرد: گسترش مراکز درمانی و تشخیصی هسته‌ای در کشورمان اجتناب‌ناپذیر است.

به گفته وی در این مراکز از رادیوداروها برای تشخیص بیماری‌های سرطانی، پوکی استخوان و قلب و همچنین برای درمان بیماری‌های سرطانی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بر اساس توافق اخیر با دانشکده علوم پزشکی مراغه و همچنین توافق‌نامه‌ای که با دانشگاه مراغه در حال انعقاد است، مرکز پزشکی هسته‌ای در این شهرستان هم بنا می‌شود.

وی ادامه داد: این مرکز دستگاه‌هایی چون «پت» و «پت- سی تی» و «اسپکت- سی تی» را در اختیار خواهد داشت و به نظر می‌رسد راه‌اندازی آن مقداری زمانبر باشد.

«قنادی مراغه» با بیان اینکه خیرانی هم برای حمایت از این ایجاد مرکز وجود دارند، ادامه داد: با تعدادی از این خیران صحبت شده است و علاوه بر رؤسای دانشگاه‌های مراغه، معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این زمینه درگیر است.

به گفته وی سازمان انرژی اتمی بالاترین کمک را در زمینه تربیت پرسنل، بازرسی‌های متناوب و اقداماتی در رابطه با ساخت و ساز این مرکز در مراغه خواهد داشت.

معاون سازمان انرژی اتمی این را هم بیان کرد: رادیوداروها از طریق ری‌اکتورهای هسته‌ای یا شتاب‌دهنده‌ها تولید می‌شود و پس از آن در دستگاه‌هایی چون پت و اسکن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ