عدالت در توسعه با بهره مندی از ظرفیت تعاونی ها

اقتصاد ایران: زاهدان_ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌مندی از ظرفیت تعاونی‌ها منجر به عدالت در توسعه و برنامه‌ریزی صحیح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی عصر امروز یک شنبه در دیدار با مدیران دستگاه‌های تابعه شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان، جمعی از معاونین و پرسنل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان حوزه تعاون در استان، ضمن تبریک هفته تعاون و عرض خدا قوت به فعالان این بخش، افزود: این خطه پهناور بی‌نظیر از نظر منابع بوده و باید بر روی این ظرفیت‌ها کار انجام و از آنان بهره گرفت، نباید ظرفیت‌ها را از دست داد.

وی با بیان اینکه عدالت از دل برنامه بیرون می‌آید، تاکید کرد: حوزه‌های مختلفی را در عرصه اقتصادی سیستان و بلوچستان فعال کردیم که شامل اقتصاد دریا برای بهره‌مندی از ظرفیت سواحل مکران، اقتصاد کشاورزی، معادن، گردشگری، اقتصاد شهری، اقتصاد تجاری و اقتصاد تجارت می‌شود، در همه این زمینه‌ها تمامی مجموعه‌ها پای کار آورده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعاونی‌ها عامل عدالت در توسعه به شمار می‌روند، افزود: تعاونی‌ها، باید در تمامی بخش‌ها نظارت داشته و از ظرفیت‌های خدادادی این استان در عرصه شیلات، کشاورزی، معادن، دریا و صنایع دستی بهره‌مند شوند و با فناوری‌های روز مجهز و رشد یابند.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات متعدد با سران طوایف و سرمایه‌گذاران باید در برنامه کاری تعاونی‌ها قرار گیرد، ادامه داد: با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها اشتغال و اقتصاد رونق می‌یابد، باید از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد و تعاونی سیستان و بلوچستان با تمامی استان‌ها در ارتباط باشند.

کرمی با بیان اینکه مهارت، آموزش و شکل‌گیری تعاونی‌ها باید تقویت شود، اظهار کرد: نباید دنبال مهندسی معکوس باشیم باید با ایده پردازی و استفاده از ظرفیت‌های استان تولید را رونق دهیم، بنابراین تعاونی‌ها باید پای کار صنایع و تولیدات کارخانه‌ها باشند تا بتوانیم در قالب تعاونی‌ها، توزیع و پرداخت وام‌ها را نیز مدیریت کنیم.

وی افزود: صنایع فرآوری جانبی کارخانجات، یک فرصت برای تعاونی‌ها هست که می‌توانند ضمن ایجاد اشتغال پایدار، نیاز کشور را در بخش‌های مختلف تأمین کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بروکراسی اداری مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده، وظیفه داریم امورات را تسهیل و در بین مردم بوده و مشکلات آنان را جویا و حل کنیم.

شایان ذکر است در ادامه این نشست گزارشی از آخرین وضعیت بخش‌های مختلف مرتبط با تعاون، توسط اعضا، تشریح شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ