برگزاری دربی در ورزشگاه تختی منتفی شد؟

اقتصاد ایران: با این شرایط به نظر می‌رسد که باید منتظر برگزاری دربی در خارج از استان تهران باشیم.

ایران ورزشی: با این شرایط به نظر می‌رسد که باید منتظر برگزاری دربی در خارج از استان تهران باشیم.

 تیم ملی فوتبال و لیگ برتر در سال‌جاری با چالشی به نام ورزشگاه استاندارد مواجه است؛ معضلی که باعث شد تا تیم ملی زمین بازی نداشته باشد و تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم برای برگزاری بازی‌های خانگی خود خانه به دوش شوند. در این شرایط دیدار تیم ملی مقابل قرقیزستان در فولادشهر برگزار شد و جدا از مکان نامعلوم برگزاری دیدار سرخابی‌ها در لیگ نخبگان آسیا، مسئولان فدراسیون با وجود شرایط کنونی ورزشگاه آزادی حالا باید به فکر مکان برگزاری دربی 104 پایتخت باشند.

مسابقه‌ای که 4مهرماه برگزار می‌شود و با وجود زمان کمی که به برگزاری این دیدار در پیش داریم، تاکنون مکان برگزاری این بازی نامشخص است. این درحالی است که تهران بجز آزادی ورزشگاه‌های تختی، پاس قوامین و شهرقدس را دارد اما هر کدام از این ورزشگاه‌ها بنا به دلایلی شرایط برگزاری این دیدار پرتماشاچی را ندارند. در این شرایط میرشاد ماجدی، رئیس هیأت فوتبال استان تهران در گفت‌و‌گویی در خصوص آماده‌سازی ورزشگاه آزادی و مکان برگزاری دربی گفت: «حداقل تا دو ماه آینده ورزشگاه آزادی آماده نمی‌شود. هنوز مشخص نیست که دربی استقلال و پرسپولیس کجا برگزار خواهد شد و با توجه به محدودیتی که برای حضور تماشاگران در ورزشگاه شهدای شهرقدس داریم بعید است که بازی این دو تیم، در این ورزشگاه و با حضور 8 هزار هوادار برگزار شود.»

ورزشگاه تختی یکی دیگر از ورزشگاه‌هایی است که از ابتدای فصل کار تجهیز و آماده‌سازی را آغاز کرده تا تیم‌های تهرانی به خصوص استقلال و پرسپولیس بتوانند در این ورزشگاه میزبان رقبا باشند. علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص برگزاری دربی در این ورزشگاه به «ایران ورزشی» می‌گوید: «در مصوبه آمده است که دربی به هیچ وجه در ورزشگاه تختی برگزار نخواهد شد به این دلیل تختی نمی‌تواند میزبان این مسابقه باشد. کار آماده‌سازی این ورزشگاه درحال انجام است و قطعاً تختی به هفته پنجم خواهد رسید تا استقلال و پرسپولیس در این ورزشگاه میزبان رقبای خود باشند.»

با این شرایط ورزشگاه دستگردی تنها ورزشگاهی است که می‌تواند میزبانی از دربی را برعهده بگیرد اما این ورزشگاه نمی‌تواند پذیرای هواداران دو تیم باشد چرا که با توجه به شرایط جغرافیایی این ورزشگاه شرایط برای میزبانی از هواداران در دستگردی فراهم نیست و حالا با این شرایط به نظر می‌رسد که باید منتظر برگزاری دربی در خارج از استان تهران باشیم.

 پیش از این مسابقه این دو تیم در ورزشگاه‌های امجدیه و آزادی برگزار شد و تنها یک بار در سال 1381 دیدار دو تیم به ورزشگاه یادگار امام تبریز منتقل شد و حالا در شرایط کنونی باید در انتظار برگزاری دومین دربی در خارج از تهران باشیم.

 در شرایط کنونی از ورزشگاه‌هایی مانند یادگار امام تبریز و امام رضا(ع) مشهد به‌عنوان گزینه‌های اصلی برگزاری این دیدار حساس و مهم نام برده می‌شود. علاوه بر این ورزشگاه تازه‌تأسیس مس کرمان نیز از گزینه‌های احتمالی میزبانی این دیدار محسوب می‌شود. کشوری فرد: استقلال مکان برگزاری دربی را معرفی کند

در این بین زمزمه‌هایی در خصوص تعویق دربی 104 به گوش می‌رسد که محمدرضا کشوری‌فرد، مدیر سازمان لیگ در این خصوص بیان کرد: «به هیچ وجه موضوع تعویق دربی مطرح نیست و دیدار استقلال و پرسپولیس در زمان مقرر برگزار خواهد شد.» او در خصوص مکان برگزاری این دیدار و احتمال برگزاری این دیدار در خارج از تهران افزود: «استقلال میزبان این بازی است و این تیم باید ورزشگاه معرفی کند و این امکان وجود دارد که دربی در شهر دیگری برگزار شود.»

 

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ