معضل کمبود آب شهر مزرج مربوط به شهرداری نیست

اقتصاد ایران: قوچان- شهردار مزرج گفت: مشکل کم‌آبی در مزرج مربوط به شهرداری نبوده زیرا سهمیه آب مزرج بر اساس ۳ هزار نفر اختصاص پیدا می‌کند و جمعیت قریب به ۵ هزار نفر است و این میزان آب جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار مهر حمیدرضا محمدیان نیت ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مزرج ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ به‌عنوان شهر مصوبه خود را از وزارت کشور اخذ کرد که با قرار گرفتن در فاصله ۶ کیلومتری شهر قوچان بافت مسکونی ۸۵ هکتاری را به خود اختصاص داده است.

شهردار مزرج بابیان اینکه تعیین حریم شهری و پهنه‌بندی‌ها اولین اقدام در شهرداری بود زیرا پیش‌ازاین مزرج بر اساس روش دهیاری اداره می‌شد، افزود: با توجه به اینکه مزرج یک روستای قدیمی بوده دارای بافت ناکارآمد زیادی است و همین امر معضلاتی به وجود می‌آورد، طرح هادی شهری با موافقت استانداری و اختصاص بودجه مشخص در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از ابلاغ شهر شدن نزدیک به ۱۰۰ پروژه پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند، گفت: طی سال‌های گذشته ساخت‌وسازها در حاشیه شهر بدون مجوز انجام‌شده بود که برای رفع مشکل اهالی در اخذ انشعابات موضوع در کمیسیون ماده صد مطرح و نزدیک به ۸۰ پرونده رفع مشکل شد.

محمدیان از افزودن ۳۰ هکتار جدید به محدوده خدمات شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: این محدوده در ضلع شمال شرق مزرج است که مسکن نهضت ملی هم در این زمین‌ها اجرا خواهد شد.

شهردار مزرج ادامه داد: در حال حاضر طبق توافقات ۳ تکه زمین از متولیان موقوفه به‌صورت رایگان دریافت شده که یک قطعه ۱.۶ هکتاری برای نهضت ملی مسکن، یک قطعه ۵۰۰ متری در میدان ورودی برای مسکن محرومان و یک قطعه هم برای اورژانس خواهد بود.

وی یکی از اتفاقات خوب برای مزرج را مهاجرت معکوس از زمان شهر شدن تاکنون دانست و اضافه کرد: طبق آخرین سرشماری داخلی که دو ماه پیش در شهر انجام شد جمعیت مزرج حدود ۴ هزار و ۴۰۰ نفر است که افزایش جمعیت می‌تواند در افزایش بودجه شهری تأثیرگذار باشد.

محمدیان ادامه داد: سال گذشته میزان اعتبارات شهرداری مزرج ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که به‌صورت کامل جذب شد و برای امسال با افزایش ۵۰ درصدی بودجه این رقم به ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار مزرج با اشاره به اینکه در سرانه ورزش علی‌الخصوص ورزش بانوان با نسبت منفی روبرو هستیم، تأکید کرد: ازآنجایی‌که مزرج در فاصله کوتاهی از قوچان قرار دارد توجهات کمتری به آن می‌شود که باید مسؤولان نگاه ویژه‌تری نسبت به این نقطه از نقشه شهرستان داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری برای ایجاد فضای فرهنگی تفریحی در این شهر تازه تأسیس به دنبال بازسازی تعدادی از قنات‌های قدیمی است که هنوز این پروژه در مرحله طرح‌ریزی قرار دارد و وارد فاز اجرایی نشده است.

محمدیان یکی از مشکلات بزرگ مزرج را تأمین آب شرب برشمرد که مردم شهرداری را مقصر اصلی این مسئله می‌دانند و تصریح کرد: این مشکل مربوط به شهرداری نبوده زیرا سهمیه آب مزرج بر اساس ۳ هزار نفر اختصاص پیدا می‌کند درصورتی‌که جمعیت قریب به ۵ هزار نفر است و این میزان آب جوابگوی این تعداد نیست.

شهردار مزرج ادامه داد: استاندارد مزرج بر اساس ۱۱ دبی آب بوده اما در حال حاضر فقط ۸ دبی به این شهر تزریق می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ