شهدابی‌ها گام اول را محکم برداشتند/ پیروزی در یک فینال زودرس

اقتصاد ایران: تیم والیبال شهداب یزد در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ که فینال زودرس نام گرفته بود، موفق به شکست نماینده مدعی اندونزی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از امروز (یکشنبه ۱۸ شهریور) در سالن شش هزارنفری شاهدیه یزد آغاز شد.

در سومین دیدار روز نخست این رقابت‌ها تیم شهداب یزد از ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه مقابل جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی نماینده اندونزی که یکی از مدعیان این مسابقات است، صف آرایی کرد و سه بر یک فاتح میدان شد.

شهدابی‌ها در ست سوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ نتیجه را واگذار کردند اما در سه ست اول، دوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیدند.

این دیدار نخستین آزمون رسمی رحمان محمدی راد با تیم شهداب یزد پس از پذیرش مسئولیت این تیم بود که نمره قبولی گرفت.

تیم شهداب یزد در این دیدار با ترکیب مسعود غلامی (کاپیتان)، امیر غفور، مرتضی شریفی، عرفان نوروزی، علی عثمان فریاد، ایلشن داوودی پور و محمدرضا مؤذن (لیبرو) گام به میدان مسابقه گذاشت و رحمان محمدی‌راد در مقاطعی از بازی شهروز همایونفرمنش، عرفان نوروزی، یونس جوان و محسن دلاوری در ترکیب تیم به کار گرفت.

سروقاومتان شهداب که در این دیدار با لباس‌های نارنجی به مصاف سفیدپوشان اندونزی رفته بودند، با ارائه یک بازی منسجم به برتری رسیدند تا بدون دردسر آماده دیدار بعدی خود شوند.

در آغاز ست اول دو تیم برابر یکدیگر پیش رفتند اما تجربه ستاره‌های شهداب باعث اختلاف امتیازی دو تیم شد و همه چیز به نفع نماینده ایران پیش تا در نهایت شهدابی‌ها با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند.

در ست دوم نیز تلاش ستاره‌های دنیا در تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرسیسی (اندونزی) در برابر شاگردان محمدی‌راد کافی نبود و این ست مقتدرانه با امتیاز ۲۵ بر ۱۸ به نفع شهداب به پایان رسید.

در ست سوم رقابت دو تیم برای کسب امتیاز سخت و نفسگیر شد، نماینده اندونزی قصد عقب‌نشینی نداشت و فشار بیشتری وارد کرد تا بالاخره نتیجه بازی را برگرداند و اختلاف امتیازات به عدد ۵ رسید اما شهاب یزد به راحتی مهار شدنی نبود و با همکاری بازیکنان این تیم نتیجه برابر شد اما تلاش شهدابی‌ها کافی نبود و در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود نماینده اندونزی به پایان رسید.

شاگردان محمدی‌راد ست چهارم را با پیروزی آغاز کردند و با تلاش فراوان سعی داشتند امتیازات خود را افزایش دهند، اما گاهی اشتباهات فردی بازیکنان در زدن ضربات سرویس کمی کار آن‌ها را سخت کرد، در نهایت بازیکنان شهداب با همکاری یکدیگر از ناهماهنگی تیم مقابل استفاده کردند و این ست را با برتری و نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به پایان رساندند، بر این اساس نخستین پیروز تیم شهداب یزد در این دوره از رقابت‌ها برابر تیم مدعی قهرمانی اندونزی به ثبت رسید.

فهد محمد العوادی از قطر و موسی سلیم عزیز از عراق به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

شهداب یزد در حالی به مصاف حریف خود رفت که در سالن شاهدیه یزد بیش از پنج هزار نفر حضور داشتند و ظرفیت این ورزشگاه کاملاً پر شده بود. این مسئله بیانگر استقبال پرشور هواداران از فینال زودهنگام بین دو تیم مدعی قهرمانی است.

همچنین حدود ۵۵۰ تماشاگر بانو برای تماشا و تشویق تیم محبوب یزد در این سالن حضور داشتند که بانوان تماشاگر نخستین حضور خود در سالن شاهدیه یزد برای مسابقات بین المللی را تجربه کردند.

رئیس فدراسیون والیبال نیز جایگاه تماشاگران را به نشستن در جایگاه ویژه ترجیح داد و با همراهی دبیرکل فدراسیون با حضور در جمع هواداران یزدی نخستین دیدار شهدابی‌ها را تماشا کرد.

جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی امسال سرمایه‌گذاری زیادی برای حضور شایسته در این رقابت‌ها کرده است که جذب اروین انگاپت و جین پاتری از تیم ملی فرانسه و شناخته شده‌ترین ستاره‌های والیبال دنیا از جمله اقدامات تیم است.

این تیم در سال ۲۰۲۳ به مقام نایب قهرمانی در مسابقات لیگ برتر والیبال اندونزی (پرولیگا) و همچنین نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا دست یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ