رونمایی از بیست ویکمین خواهر تهران؛فصل جدید روابط با سوریه

اقتصاد ایران: شهردار تهران که برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو به دمشق سفر کرده بود در حاشیه این سفر دیدارهایی با مقامات سوری انجام داد و درباره زمینه های همکاری از جمله مدیریت شهری رایزنی و تبادل نظر انجام داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران طی سفری به دمشق با هدف شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «اکسپو سوریه» با مقامات عالی رتبه این کشور از جمله نخست وزیر، وزیر امور محیط زیست، وزیر اقتصاد و استاندار دمشق دیدار و درخصوص زمینه‌های همکاری دوجانبه رایزنی کرده است. 

از جمله دیدارهای مهم زاکانی در دمشق با مهندس «محمد طارق کریشاتی»، استاندار دمشق در هتل شام دمشق بود که وی در پایان این نشست در حضور خبرنگاران گفت:  تفاهم‌نامه خواهرخواندگی در زمینه تبادل اطلاعات و تجارب و برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین استفاده از تجارب استان تهران در حوزه تونل‌ها، حمل و نقل عمومی و سرمایه‌گذاری در حوزه پارکینگ‌ها را شامل خواهد شد. 

دمشق , کشور سوریه , شهرداری تهران , علیرضا زاکانی ,

استاندار دمشق در ادامه افزود: امیدواریم که با این توافق، سطح همکاری‌ را در همه حوزه‌ها از جمله حوزه خدمات شهری که برای هر دو استان دمشق و تهران مهم است و همچنین در حوزه اقتصادی و فرهنگی بالا ببریم و این حوزه‌ها را همانند مناسبات سیاسی و روابط رؤسای جمهور دو کشور سوریه و جمهوری اسلامی ایران بهبود ببخشیم. 

در حاشیه این مراسم علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق با اشاره به زمینه‌های همکاری فی مابین تصریح کرد که در مذاکرات درخصوص ابعاد فنی، حمل و نقل، خدمات شهری و موضوعات مدنظر رایزنی صورت گرفته است.

دمشق , کشور سوریه , شهرداری تهران , علیرضا زاکانی ,

وی با اشاره به افق روشن در روابط و دیپلماسی شهری میان پایتخت‌های ایران و سوریه تاکید کرد که بیست و یکمین تفاهم‌نامه خواهرخواندگی تهران، با شهر دمشق منعقد شد که این امر می‌تواند منجر به برکاتی برای هر دو پایتخت شود. 

همزمان با سفر شهردار تهران به پایتخت سوریه رسانه‌های عربی گزارش دادند که توافقاتی میان مقامات ایرانی و سوری در دو حوزه‌ راهبردی بازیافت زباله و احداث مترو دمشق صورت گرفته است.

در همین راستا روزنامه «شرق الاوسط» مدعی شد که در خلال سفر شهردار تهران به دمشق مقرر گردید شهرداری تهران در زمینه احداث متروی دمشق از منطقه المعظمیه به منطقه الغابون در غرب دمشق پروژه‌ای را به مرحله اجرا درآورد. 

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ