افشای جزئیاتی از طرح جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه

اقتصاد ایران: رسانه‌های صهیونیستی از جزئیات طرح جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه، پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «منابعی آگاه» اعلام کرد که دولت آمریکا نام «آخرین فرصت» را برای طرح جدیدش برای آتش‌بس در غزه، انتخاب کرده است.

در همین حال، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) اظهار کرده است که ایالات متحده در روزهای آینده، پیشنهاد جدید و مفصل‌تری را به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و تل آویو ارائه خواهد داد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که ممکن است این پیشنهاد آمریکایی فردا یا طی روزهای آینده ارائه شود.

در مورد محتوای طرح جدید آمریکا برای آتش بس در غزه، رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده است که این پیشنهاد شامل تمامی نقاط اختلافی، به‌ویژه محور «فیلادلفیا» (صلاح‌الدین) بین مصر و نوار غزه می‌شود.

بنابر گفته این رسانه، دولت آمریکا ابراز امیدواری کرده است که «حداقل به‌طور رسانه‌ای» به یک توافق دست یابد.

با این حال، برخی مقامات آگاه از فضای بدبینی نسبت به امکان دستیابی به توافق خبر داده‌اند، اما عنوان کرده‌اند که پیشنهاد به هر حال ارائه خواهد شد.

از سوی دیگر، شبکه «سی‌ان‌ان» از قول یک مقام ارشد در دولت آمریکا مدعی شد که واشنگتن می‌داند وزارت دفاع و ارتش رژیم صهیونیستی خواهان پایان جنگ در غزه هستند.

این مقام همچنین در ادامه ادعاهای خود عنوان کرد که ارتش صهیونیستی به یک دوره استراحت و بازسازی نیاز دارد تا برای احتمال وقوع جنگ در شمال اراضی اشغالی آماده شود.

ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) نیز اعلام کرده است که ایالات متحده در حال همکاری با قطر و مصر برای تهیه یک پیشنهاد جدید و مفصل‌تر در خصوص تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه است و این پیشنهاد به‌زودی به حماس و رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد.

برنز همچنین ابراز امیدواری کرده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جدید حماس، به توافقی در مورد اسرا و آتش‌بس دست یابند.

او در اظهاراتی که روز گذشته در یک نشست سازماندهی‌شده توسط روزنامه «فایننشال تایمز» در لندن انجام داد، گفت: «نگرانی‌هایی در میان نهادهای امنیتی، از جمله اسرائیلی‌ها، درباره احتمال گسترش درگیری‌ها وجود دارد».

این مقام آمریکایی اذعان کرد که واشنگتن به همکاری با دیگر واسطه‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه ادامه خواهد داد، زیرا هیچ جایگزینی برای این امر وجود ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ