نتانیاهو: در محاصره ایران هستیم

اقتصاد ایران: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به تیراندازی و قتل ۳ شهرک نشین اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی از سوی یک راننده کامیون اردنی در گذرگاه مرزی بین اردن و کرانه باختری اشغالی، این اقدام را به آنچه که " محور شرارت ایران" خواند، نسبت داد.

عصر ایران: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به تیراندازی و قتل ۳ شهرک نشین اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی از سوی یک راننده کامیون اردنی در گذرگاه مرزی بین اردن و کرانه باختری اشغالی، این اقدام را به آنچه که " محور شرارت ایران" خواند، نسبت داد.

به نقل از فاکس نیوز، نخست وزیر راستگرای اسرائیل، در واکنش به حمله مرگبار یک شهروند 39 ساله و راننده کامیون اردنی به 3 شهرک نشین اسرائیلی در مرز با اردن، گفت: ما در محاصره یک ایدئولوژی مرگبار با محوریت "محور شرارت ایران" هستیم.

نتانیاهو این حمله را محکوم کرد و آن را به درگیری بزرگتر اسرائیل با ایران و گروه های مقاومت حماس در غزه و حزب الله لبنان مرتبط دانست.

او در ادامه درباره صدور دستوراتی درباره تغییر وضعیت در مرزهای شمالی (مرز با لبنان) هم گفت:" دستوراتی را برای ارتش و تمام نیروهای امنیتی صادر کردم تا برای تغییر وضعیت در شمال آماده باشند. ما به بازگرداندن تمام ساکنان شمال اسرائیل به منازلشان پایبند هستیم."

دیروز نیز رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل از آمادگی ارتش این رژیم برای حمله به عمق لبنان خبر داده بود. گفتنی است صبح امروز یک راننده کامیون اردنی در روی پل مرزی ملک حسین (بین اردن و کرانه باختری اشغالی) از کامیون خود پیاده و با اسلحه به سمت شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی آتش گشود که در این حمله 3 شهرک نشین کشته شدند.

نتانیاهو در واکنش به قتل 3 شهرک نشین اشغالگر اسرائیلی در مرز با اردن: در محاصره ایران هستیم. روزنامه هاآرتص اسرائیل هویت 2 تن از کشته شدگان اسرائیلی این حمله را فاش کرده: آنها "یوهانان شچوری" 61 ساله، اهل شهرک غیرقانونی "مااله افرایم" در کرانه باختری اشغالی و "یوری برنبام" 65 ساله، از شهرک اشغالی "نعما" هستند. این شهرک نشینان به عنوان نگهبان خصوصی در گذرگاه مرزی بین اردن و کرانه باختری اشغالی کار می کردند.

در اثر تیراندازی مقابل نظامیان اسرائیلی، این شهروند 39 ساله اردنی نیز کشته شد. این حمله در منطقه بار تجاری این گذرگاه، تنها نقطه خروج فلسطینیان در کرانه باختری برای سفر به خارج از اراضی اشغالی رخ داد. 

شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری اشغالی غیرقانونی است و مغایر با توافقات و قطعنامه های سازمان ملل است. سازمان ملل کرانه باختری، غزه و بخش شرقی شهر قدس اشغالی را جزء قلمرو دولت فلسطینی می شناسد؛ در حالی که رژیم اسرائیل طی 2 دهه گذشته با بیرون کردن هزاران فلسطینی از خانه هایشان در کرانه باختری، اقدام به ساخت صدها شهرک غیرقانونی در اراضی فلسطینی ها کرده و جمعیتی بیش از 700 هزار شهرک نشین اسرائیلی را در این شهرک های غیرقانونی که از منظر حقوق بین الملل به عنوان خاک فلسطین به رسمیت شناخته می شود، اسکان داده است.

جمعیت شهرک نشین ساکن در کرانه باختری از جمله تندروترین شهرک نشینان اسرائیلی هستند که در اغلب موارد با حمله به روستاها و شهرهای فلسطینی، خانه ها، مزارع، مغازه ها و خودروهای آنها را به آتش می کشند و حتی فلسطینی ها را به قتل می رسانند.

این نخستین بار از زمان آغاز جنگ غزه در طی بیش از 11 ماه گذشته است که چنین اتفاقی در مرزهای بین اردن و فلسطین اشغالی روی می دهد.

چند ماه پیش نیز یک نظامی مصری در مرز بین مصر و فلسطین اشغالی با آتش گشودن به سمت نیروهای اسرائیلی 2 نفر را کشته و عده ای را مجروح کرده بود.

ناظران، علت عمده روی دادن چنین اتفاقاتی را ناشی از خشم افکار عمومی ملت های عربی و اسلامی در منطقه از جنایات و نسل کشی اسرائیل در غزه و بی عملی دولت های عربی و اسلامی در قبال آن می دانند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ