این گوشی‌ها به استارلینک وصل می‌شوند!

اقتصاد ایران: «Direct to Cell» یا «مستقیم به گوشی»، یکی از ویژگی‌های جدید است که استارلینک در نظر دارد ارائه دهد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند بدون نیاز به تجهیزات خاصی مانند آنتن یا دیش، مستقیماً از طریق گوشی‌های همراه خود به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل شوند.

خبر آنلاین: «Direct to Cell» یا «مستقیم به گوشی»، یکی از ویژگی‌های جدید است که استارلینک در نظر دارد ارائه دهد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند بدون نیاز به تجهیزات خاصی مانند آنتن یا دیش، مستقیماً از طریق گوشی‌های همراه خود به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل شوند.

سرویس جدید استارلینک به نام «Direct to Cell Starlink» این روزها خیلی داغ و ترند شده است و این قابلیت را ارائه می‌کند که ارتباط مکالمه‌ای، انتقال پیام و اینترنت ماهواره ای، مستقیم به گوشی موبایل شما بدون نیاز به سخت افزار اضافی برقرار شود.

 با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند بدون نیاز به تجهیزات خاصی مانند آنتن یا دیش، مستقیماً از طریق گوشی‌های همراه خود به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل شوند. این ویژگی می‌تواند دسترسی به اینترنت را برای افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که شبکه‌های سلولی موجود نیستند، آسان‌تر کند.

«Starlink Direct to Cell» چقدر هزینه خواهد داشت؟

حدس ما این است که Direct to Cell احتمالاً یک گزینه الحاقی برای طرح هایی با شرکای حامل است که از طریق خود اپراتور خریداری می‌شود و نه Starlink؛ انتظار می‌رود قیمت‌گذاری چیزی بین ۱۰.۰۰ تا ۲۵.۰۰ دلار در ماه باشد.

با «Starlink Direct to Cell» چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

Direct to Cell به صورت مرحله‌ای عرضه می‌شود. در ابتدا فقط ارسال پیامک در دسترس خواهد بود. کاربران می‌توانند پیام‌های متنی را در هر نقطه خارج از سیگنال شبکه T-Mobile ارسال و دریافت کنند.

این سرویس قصد دارد در سال ۲۰۲۵ قابلیت‌های صوتی و داده‌ای را اضافه کند. اطلاعات کمتری در مورد این مرحله وجود دارد، اما ایده این است که کاربران نیازی به فعال کردن آن نخواهند داشت؛ تلفن‌های آنها فقط طبق معمول کار می‌کنند و ماهواره‌های Starlink مانند برج‌هایی تلفن همراه را تشخیص می‌دهند. با این حال، عملکرد ممکن است به خوبی LTE در مناطق تحت پوشش برج‌های سلولی سنتی نباشد.

یکی دیگر از جنبه‌های هیجان‌انگیز مجموعه ویژگی Direct to Cell، امکان اتصال به دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) است. Starlink موارد استفاده تجاری مانند اتصال دستگاه‌ها و ماشین‌ها برای کشاورزی، حمل‌ونقل و استفاده دریایی را که در آن سیگنال زمینی در دسترس نیست، برجسته می‌کند.

«Starlink Direct to Cell» چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

راه‌اندازی و آزمایش‌های اولیه فناوری Direct to Cell در ژانویه ۲۰۲۴ انجام شد، اما Starlink به سرعت در حال پیشروی سریع آن در دستان مصرف‌کنندگان است.

جدول زمانی فعلی برای در دسترس بودن به این صورت است:

ارسال پیامک: اواخر سال ۲۰۲۴

صدا و داده: ۲۰۲۵

اتصال به اینترنت اشیا (IoT): ۲۰۲۵

آیا «Starlink Direct to Cell» با همه تلفن‌ها کار می‌کند؟

«Starlink Direct to Cell» با هر تلفن همراه با اتصال LTE، صرف نظر از سازنده یا برند، کار می‌کند و نیازی به خرید یک تلفن ماهواره‌ای جدید یا گران قیمت نیست.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ