افزایش سهمیه کارت سوخت کلاهبرداری است

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: برخی ادعا‌های مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت‌های سوخت فریبکاری بوده و افزایش یا کاهش سهمیه کارت‌های سوخت، فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت ممکن است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت نفت، کرامت ویس‌کرمی با اشاره به مصرف بسیار بالای بنزین در روز‌های گذشته گفت: هفته گذشته با بالاترین حجم توزیع بنزین در ماه‌های اخیر و حجم بی‌سابقه مسافر و ترافیک درون و برون‌شهری روبه‌رو بودیم، به این ترتیب که در روز شنبه (10 شهریور) 142 میلیون لیتر، یکشنبه (11 شهریور) 137 میلیون لیتر، دوشنبه (12 شهریور) 132 میلیون لیتر، سه‌شنبه (13 شهریور) 140 میلیون لیتر، چهارشنبه (14 شهریور) 124 میلیون لیتر، پنجشنبه (15 شهریور) 137 میلیون لیتر و روز جمعه (16 شهریور) 132 میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد به‌صورت میانگین حدود 134 میلیون لیتر است.

*وضع توزیع بنزین به روال عادی بازگشت

وی مقدار مصرف بنزین منطقه گیلان تنها در روز پنج‌شنبه 15 شهریور را عدد بی‌سابقه 9 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: وضعیت در استان‌های گیلان و غرب مازندران که به‌دلیل ترافیک بیش‌ازحد، توزیع بنزین و حرکت نفتکش‌ها را با کندی روبه‌رو کرده بود، هم‌اکنون عادی شده است. در روز‌های گذشته اگرچه موجودی بنزین انبار نفت چالوس صفر بود، اما از نظر تأمین بنزین مشکلی نداشتیم و به‌صورت پیوسته خطوط لوله بنزین انبار نفت رشت و ساری فعال بود و بنزین دریافت می‌کردیم، همچنین، به‌شکل زمینی سوخت را از دیگر مناطق همجوار ازجمله رشت، قزوین، زنجان، همدان و اصفهان تأمین می‌کردیم.

*افزایش سهمیه کارت سوخت کلاهبرداری و فریبکاری است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برخی شایعه‌ها و ادعا‌های مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت سوخت را فریبکاری و با قصد کلاهبرداری از مردم اعلام کرد و گفت: این ادعا را به‌شدت تکذیب می‌کنم و اساساً شارژ کارت سوخت فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مطابق با ضوابط و مقررات انجام می‌شود و مطرح‌شدن ادعا‌هایی این‌چنینی تنها به قصد سوءاستفاده از مردم انجام می‌شود.

ویس‌کرمی تأکید کرد: امکان نفوذ و دخالت در سامانه در جایگاه‌ها و کارت‌های سوخت به‌هیچ‌وجه وجود ندارد و شارژ سهمیه فقط بر اساس کلاس خودرو در پایان هر ماه از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

*تأمین مطلوب بنزین در روز‌های پایانی تابستان با همراهی مردم

وی با ابراز امیدواری برای تأمین مطلوب بنزین مورد نیاز مردم در روز‌های پایانی تابستان بیان کرد: تأمین و تحویل سوخت به‌صورت شبانه‌روزی از مبادی تولید و انتقال در حال انجام است و امیدواریم شرایط در روز‌های پایانی تابستان با مدیریت سفر‌ها و عبور و مرور از سوی هموطنان به‌گونه‌ای باشد که از ازدحام جلوگیری و تسریع در حمل فرآورده تحقق یابد و از تأخیر طولانی‌مدت جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ