همه ادارات و نهادها یاری‌گر آموزش و پرورش در تحقق برنامه باشند

اقتصاد ایران: ایلام-استاندار ایلام گفت: همه ادارات و نهادها یاری‌گر آموزش و پرورش در تحقق برنامه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت:

زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری باید برای دانش آموزان فراهم شود، چراکه آینده کشور در گروه موفقیت دانش‌آموزان این مرز و بوم است.

وی با تاکید بر این مطلب که همه ادارات و نهادها باید یاری‌گر آموزش و پرورش در تحقق برنامه باشند، یادآورشد: آموزش و پرورش پیشران کشور در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد با همکاری فرمانداران، بخشداران و شهرداران بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی و پروژه مهر به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود به کنگره اربعین‌حسینی اشاره کرد و گفت: استان ایلام در کنگره اربعین‌حسینی سربلند بیرون آمد و بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار متردد در مرز مهران بدرقه شد.

وی در ادامه افزود: برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین نیاز به برنامه، راهبرد و زیرساخت و حضور مدیران زیرساختی و فعالیت همه‌جانبه آنان در مرز مهران بود که با تحقق این مهم، اربعین باشکوه برگزار شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های استان در حوزه راه‌ها اشاره و با ذکر این نکته که فراهم کردن امنیت، بهداشت، حمل و نقل، آب و غذا و سفری ایمن برای بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار متردد کار آسانی نیست، تصریح کرد: امسال خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد تصادفات و سوانح جاده‌ای در استان در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کرد و کمیته‌های ۱۹ گانه ستاد اربعین‌حسینی استان با همه توان پای‌کار بودند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: از برکت دولت سیزدهم شهید جمهور و عنایت دولت چهاردهم که این مشی را ادامه داد، اربعین امسال هم‌چون اربعین دو سال گذشته باشکوه برگزار شد.

بهرام‌نیا بیان داشت: برگزاری باشکوه اربعین با میزبانی شایسته و درخور شأن مردم استان موجب شد بار دیگر استان ایلام به عنوان پایتخت زوار عتبات عالیات در کشور شناخته شود که در این راستا از سپاه و بسیج و فراجا و مرزبانی و همه نیروهای امنیتی و انتظامی قدردانی داریم. همچنین فرمانداران و ستاد اربعین و ائمه‌جمعه و مدیران، موکب‌داران و اصحاب رسانه و صدا و سیما تلاش زیادی کردند و قدردان همه آن‌ها نیز هستیم.

وی با بیان این‌که پرچم اربعین در ایلام هم‌چنان برافراشته است، گفت: اربعین زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است که نیاز به نگارش و تبیین و تحلیل معلمان دارد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: صحنه‌های زیبایی در اربعین ایلام رقم خورده و در قاب تلویزیون نمایان شده و پیشنهاد داد که این صحنه توسط معلمان که از قشر فرهیخته جامعه هستند نگارش و تبیین و تحلیل شود.

وی با اشاره به شهید آوینی به‌عنوان یکی از رزمندگان و راویان دفاع مقدس، گفت: شهید مرتضی آوینی که در مقطعی بسیار سخت و سهمگین با دوربین و قلم خود در جریان رگبار گلوله‌ها، خبر و فیلم تهیه کردند و با هنرنمایی این صحنه‌ها را به رشته تصویر درآوردند و روایت کردند، که جا دارد در اربعین هم این صحنه‌ها توسط فرهیختگان حوزه‌های مختلف تحلیل و تبیین شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ