خودروی محبوب و باکیفیت ژاپنی به ایران برمی‌گردد

اقتصاد ایران: سدان‌های میان‌قامت محبوب بازار مانند هوندا آکورد یکی پس از دیگری به ایران بازمی‌گردند.

دیجیاتو: سدان‌های میان‌قامت محبوب بازار یکی پس از دیگری به ایران بازمی‌گردند. ابتدا کیا K۵ با کوشاخودرو به ایران آمد. مدتی بعد، اخباری درباره عرضه تویوتا کمری و نیسان آلتیما در قالب خودروهای جانبازان منتشر شد. اکنون نیز آذیوردسال تصمیم دارد هوندا آکورد را به ایران بیاورد. این خودرو در دوره قبلی واردات با شرکت گلرنگ موتور به ایران آمد اما به‌دلیل عرضه محدود موفقیتی کسب نکرد. آذیوردسال درحال‌حاضر تصمیم دارد تاریخ جدید برای این خودرو در ایران بنویسد. البته باید یادآوری کنیم که نسل‌ قدیمی آکورد ابتدای دهه ۱۳۷۰ به بازار کشورمان راه پیدا کرد.

هوندا آکورد سدان میان‌رده‌ای است که از ۱۹۷۶ میلادی تاکنون تولید می‌شود. از این خودرو تاکنون ۱۱ نسل به بازار عرضه شده است که نسخه‌های واردشده آذیوردسال متعلق به نسل یازدهم هستند. این نسل از سال ۲۰۲۳ روی خط تولید قرار گرفته و علاوه‌بر ژاپن، در ایالات‌ متحده، چین و تایلند نیز تولید می‌شود. از بین تمامی نسل‌های هوندا آکورد، نسل نهم و نسل چهارم آن در بازار ایران حضور داشته‌اند.

مشخصات هوندا آکورد وارداتی

نسل جدید هوندا آکورد با پیشرانه هیبریدی به بازار ایران می‌آید. موتور بنزینی از نوع دولیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی است که حداکثر ۱۴۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. راندمان موتور الکتریکی نیز ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور است. در نسل جدید آکورد، گیربکس CVT‌ الکترونیکی موسوم به E-CVT وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

خودروی محبوب و باکیفیت ژاپنی به ایران برمی‌گردد

سیستم تعلیق هوندا آکورد در جلو از نوع مرسوم مک‌فرسون و در عقب از نوع چنداتصاله یا مولتی‌لینک است؛ بنابراین سواری نرمی در این خودرو خواهید داشت. ترمزهای ۴ چرخ این خودرو نیز دیسکی هستند.

امکانات و تجهیزات

آکورد در قالب سدان میان‌رده باید تجهیزات مناسبی داشته باشد تا بتواند با سایر خودروهای این رده رقابت کند. علاوه‌براین، این سدان در قالب خودروهای وارداتی جانبازان به ایران می‌آید که محدودیت‌های کمتری دارند. برخی تجهیزات هوندا آکورد جدید به شرح زیر است:

۸ کیسه هوا، دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، تریم چرمی کابین، کنسول ردیف جلو و عقب، سنسور پارک جلو و عقب، شارژر ۱۲ ولت، سنسور نور و باران، سیستم صوتی به همراه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، کلاستر دیجیتال ۱۰.۲ اینچی، شارژر بی‌سیم، چراغ‌های LED، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های برقی جلو همراه گرمکن و سردکن.

قیمت و رقبا

قیمت هوندا آکورد هیبرید در حاشیه خلیج‌فارس از حدود ۱۵۶ هزار درهم آغاز می‌شود که معادل تقریبی ۲.۵۵ میلیارد تومان است؛ بنابراین می‌توان حدس زد این خودرو با قیمت تقریبی ۵ میلیارد تومان به دست مصرف‌کنندگان ایرانی خواهد رسید.

خودروی محبوب و باکیفیت ژاپنی به ایران برمی‌گردد

از بین تمامی رقبای جهانی این خودرو کیا K۵ به ایران رسیده است. تویوتا کمری و نیسان آلتیما نیز در راه بازار کشورمان هستند. ۲ رقیب ارزان‌تر این خودرو، هونگچی H۵ و آریزو ۸، نیز می‌توانند به‌دلیل عرضه پرتعداد و فروش با قیمت کمتر یا شرایط فروش اقساطی، هوندا آکورد را تحت فشار قرار دهند. بااین‌حال همچنان مشتریانی که به خودروهای اصیل ژاپنی علاقه دارند، هوندا آکورد را خودرویی محبوب برای مصرف خواهند دید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ