ارتباط فرو بردن انگشت در بینی با آلزایمر

اقتصاد ایران: محققان که پیشتر به ارتباط عادت ناخوشایند فروکردن انگشت در بینی و بیماری آلزایمر اشاره کرده بودند، درپی شواهد و مدارک بیشتری برای تایید این موضوع‌ هستند.

زندگی سلام: محققان که پیشتر به ارتباط عادت ناخوشایند فروکردن انگشت در بینی و بیماری آلزایمر اشاره کرده بودند، درپی شواهد و مدارک بیشتری برای تایید این موضوع‌ هستند.  به باور محققان، انگشتانِ دست میکروب‌ها را به بینی منتقل می‌کنند و آن‌ها از آن جا به مغز می‌روند و سبب التهاب می‌شوند. این التهاب به‌مرور به سلول‌های مغزی آسیب می‌زند و زمینه ابتلا به زوال عقل را فراهم می‌کند. جدا کردن مخاط بینی نیز ممکن است به دیواره بینی آسیب برساند و ورود میکروارگانیسم‌ها به جریان خون و تحریک عفونت و التهاب را آسان‌تر کند. در نتیجه مطالعات اخیر روشن شده است که انگشت فرو کردن در بینی و جدا کردن مخاط آن عامل خطر مهمی در پیشرفت آلزایمر است.

دانشمندان توضیح دادند که کارهای بازدارنده‌ای مانند شستن منظم دست‌ها «کاری آسان برای پیشگیری» از آلزایمر است. آن‌ها نوشتند که یکی از دستاوردهای مهم دوران همه‌گیری کرونا اهمیت بهداشت دست‌ها با شست‌وشو یا ضد‌عفونی‌ کردن با مواد ضد‌عفونی‌کننده است.بیماری آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است که میلیون‌ها نفر در جهان را مبتلا  کرده و منشأ دقیق این بیماری هنوز در حال بررسی است، اما دانشمندان تجمع پلاک‌های آمیلوئیدی و درهم‌تنیدگی‌های پروتئینی به نام تاو در مغز را عامل تاثیرگذار در ابتلا به این بیماری می‌دانند. نظریه‌های دیگر آسیب‌دیدگی و زخم‌های رگ‌های خونی مغز را موثر می‌دانند که جریان خون را کاهش می‌دهند و سکته‌های کوچک و بی‌علامتی را سبب می‌شوند که زمینه‌ساز آلزایمر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ