باسابقه‌ترین تیم مسابقات شکست خورد/ عراق پیروز میدان شد

اقتصاد ایران: تیم والیبال گاز الجنوب عراق در نخستین دیدار خود در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ موفق به شکست الریان با سابقه‌ترین تیم این رقابت‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از امروز (یکشنبه ۱۸ شهریور) در سالن شش هزارنفری شاهدیه یزد آغاز شد. در دومین دیدار روز نخست این رقابت‌ها تیم‌های گاز الجنوب (عراق) و الریان اسپورت کلاب (قطر) از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده عراق سه بر یک حریف خود را شکست داد.

تیم گاز الجنوب در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۱ پیروز میدان شد اما در ست سوم ۲۵ بر ۲۰ نتیجه را به حریف واگذار کرد. گفتنی است مصدومیت ریاح عزیز محمد مدافع وسط تیم گاز الجنوب (عراق) بد شانسی این تیم بود که در ست نخست رخ داد.

در ست نخست این دیدار شاگردان «مراد سننون» در تیم الریان اسپورت کلاب از کشور قطر در یک رقابت پایاپای با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ مقابل نماینده کشور عراق شکست خوردند و ست دوم نیز همانند ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ و اختلاف چند امتیازی بازی را واگذار کردند.

اما ست سوم، نماینده قطر توانست امتیازات از دست رفته خود را جبران کند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ تیم گاز الجنوب را مغلوب کند تا کار به ست چهارم کشیده شود.

در ست چهارم نیز شاید یک رقابت حساس بودیم که دو تیم پابه‌پای هم پیش می‌رفتند اما در نهایت تلاش نماینده الریان اسپورت کلاب (قطر) کافی نبود و تیم گاز الجنوب (عراق) توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز این رقابت شود.

این مسابقه با حضور حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر تماشاگر زن و مرد برگزار شد. تیم‌های فولاد سیرجان (ایران) و کم ایر (افغانستان) دیگر تیم‌های گروه دوم هستند که از ساعت ۲۰ به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

الریان تیم قدیمی، با سابقه و پرافتخار در کشور قطر به شمار می‌آید. تیم والیبال الریان سال ۱۹۶۸ تأسیس شده است. نماینده والیبال قطر سابقه حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های والیبال مردان جهان دارد که در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب مقام نایب قهرمانی در جهان شد.

۱۱ بار قهرمانی لیگ حرفه‌ای والیبال قطر، ۱۶ بار قهرمانی مسابقات امیرکاپ و ۹ بار قهرمانی جام ولیعهد این کشور از جمله افتخارات این تیم است. همچنین الریان قهرمان جام قهرمانان شورای همکاری خلیج فارس در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ و همچنین قهرمان کشورهای عربی و جام ملت‌های آسیا شد.

این تیم در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا سابقه دو نایب‌قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و کسب یک عنوان سومی در سال ۲۰۱۹ را دارد و مبارک عید هدایت این تیم را برعهده دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ