تلفن همراه چطور باعث بیماری قلبی می‌شود؟

اقتصاد ایران: تحقیقاتی جدید در چین نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه با افزایش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است، به‌ویژه برای افراد سیگاری و مبتلایان به دیابت.

زندگی سلام: تحقیقاتی جدید در چین نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه با افزایش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است، به‌ویژه برای افراد سیگاری و مبتلایان به دیابت. نویسندگان این مطالعه بخشی از این ارتباط را به الگوی خواب نامناسب، استرس روانی و روان‌رنجوری نسبت‌ می‌دهند. دکتر شیانهویی شین، یکی از محققان این مطالعه می‌گوید که الگوی خواب نامناسب و سلامت روانی ضعیف ممکن است به‌دلیل اختلال در ریتم شبانه‌روزی، اختلال غدد درون‌ریز، اختلال‌های متابولیک و افزایش التهاب، به پیشرفت بیماری‌های قلبی‌عروقی کمک کنند اما قبل از این‌که گوشی‌تان را برای همیشه خاموش کنید، مهم است بدانید که این مطالعه بر اساس داده‌های ثبت‌شده نزدیک به ۲۰ سال پیش انجام شده و از آن جا که فناوری و الگوهای استفاده از گوشی احتمالا به میزان قابل‌توجهی تغییر کرده، نتایج مطالعه ممکن است به‌طور کامل نمایانگر وضعیت فعلی نباشد. به گزارش «نیویورک ‌پست»،‌ محققان در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ از ۴۴۴ هزار فرد میان سال خواسته بودند گزارش دهند چقدر از گوشی استفاده کرده‌اند.

استفاده «منظم» از تلفن همراه هم تماس یا پاسخ به حداقل یک تماس در هفته تعریف شد. ۲۳ درصد از افراد تحت بررسی به مدت یک ساعت در هفته از گوشی استفاده می‌کردند. این شرکت‌کنندگان حدود ۱۲ سال تحت نظر بودند و سوابق بستری‌شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب، ضربان نامنظم قلب و نارسایی قلبی آن‌ها بررسی شد. طبق نتایج، بیش از ۵۶هزار شرکت‌کننده به بیماری قلبی‌عروقی مبتلا شدند و کسانی که به طور منظم از تلفن همراه استفاده می‌کردند، به‌ویژه افراد سیگاری و مبتلا به دیابت، «به میزان قابل‌توجهی بیشتر» در خطر بودند. حدود 11.5 درصد موارد ابتلا به استرس روانی، 2.3درصد به روان‌رنجوری و 5.1درصد به خواب نامناسب نسبت داده شد. با این حال از آن جا که این داده‌ها بر پایه اطلاعات بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ و قبل از استفاده گسترده از گوشی‌های هوشمند مدرن (سرگرمی، پیام‌رسانی، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی) انجام شده است، نتایج را نمی‌توان به شرایط امروز تعمیم داد ولی باید توجه داشت که استفاده مداوم از گوشی با سبک‌ زندگی‌های کمتر سالم نظیر خواب کم و استرس زیاد، مرتبط است که می‌توانند زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی‌عروقی شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ