نرخ مصوب «روپوش مدارس» زیر یک میلیون تومان است

اقتصاد ایران: مدیرکل اداره انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مرجع تصویب نرخ لباس مدارس نیست گفت: نرخ مصوب روپوش مدارس شهر تهران و سایر شهرها، بالای یک میلیون تومان نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه سادات مدبرنژاد با بیان اینکه به منظور ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع روپوش مدارس دستورالعملی از طرف اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تدوین و اردیبهشت ماه به استان‌ها ابلاغ شد که بر اساس آن، مبنای اصلی کار اجرای ماده ۸۵ آئین نامه اجرایی مدارس است که در این ماده انتخاب نوع و رنگ لباس دانش‌آموزان با مشارکت شورای دانش‌آموزی بر عهده شورای مدارس است گفت: برنامه‌ریزی و اقدام برای تهیه روپوش مدارس با هماهنگی شورای مدارس، برعهده انجمن اولیا و مربیان است.

وی با بیان اینکه در موضوع روپوش مدارس، خانواده‌ها تصمیم گیرنده هستند افزود: نرخ‌ها توسط ادارات صمت و اتحادیه‌های مربوطه مصوب و همراه با تولیدی‌های مجاز در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد. اطلاع‌رسانی به مدارس انجام و مدارس نرخ‌های مصوب و تولیدی‌های مجاز را به اطلاع والدین جهت تهیه روپوش می‌رساند.

مدیرکل اداره انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مرجع تصویب نرخ نیست در توضیح میزان نرخ لباس فرم مدارس گفت: نرخ مصوب شده روپوش مدارس شهر تهران و سایر شهرها، بالای یک میلیون تومان نیست مگر مواردی که قرار است کت و شلوار تهیه کنند و ادارات صمت و اتحادیه‌ها بر اساس جنس و کیفیت نرخ‌ها را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر والدین شکایتی دارند می‌توانند به حوزه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان و شهر و یا ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش مراجعه کنند افزود: ادارات صمت نیز همکاری لازم را انجام می‌دهند و شکایات را پیگیری و بررسی می‌کنند.

مدیرکل اداره انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیر مدرسه مکلف است نرخ‌ها را در اختیار والدین قرار دهد ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش تدبیری اندیشیده شده و تصمیم گرفته شده که مدارس نباید سالانه لباس فرم و نوع و رنگ را عوض کنند و اگر کسی لباس فرم سال گذشته‌اش قابل استفاده است می‌تواند استفاده کند، در صورتی که مدرسه همکاری را انجام ندهد پیگیری‌های لازم از سمت ادارات آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مدبرنژاد با بیان اینکه تولیدی‌ها و نرخ لباس از طرف ادارات صمت مطرح می‌شود اظهار کرد: به دلیل بالا بودن نرخ لباس‌ها، اگر کسی توانایی پرداخت یکجای هزینه لباس را ندارد، والدین با توافق تولیدی‌ها می‌توانند هزینه را اقساط پرداخت کنند اما برای سال‌های بعد در این خصوص می‌توان تدبیری اندیشید و پیش بینی‌های لازم را انجام داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ