ایجاد ۱۰۰ هزار شغل پایدار در سال ۱۴۰۳ توسط موسسه علوی

اقتصاد ایران: مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی گفت: این موسسه در سال ۱۴۰۳ در توسعه و ایجاد اشتغال با هدف محرومیت زدایی ۲۹ همت مشارکت خواهد داشت.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی با بیان اینکه این موسسه در سال 1403 در توسعه و ایجاد اشتغال با هدف محرومیت زدایی 29 همت مشارکت خواهد داشت، گفت: موسسه توانمندسازی اقتصادی به عنوان بازوی توسعه اشتغال بنیاد مستضعفان با اجرای طرح حیات تنها در سال 1403 در بیش از 350 شهرستان و 2500 روستا و منطقه کم برخوردار بیش از 100 هزار شغل پایدار ایجاد و توسعه خواهد داد.
مسعود پناهی در رابطه با عملکرد موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی در زمینه محرومیت زدایی از طریق ایجاد شغل در مناطق روستایی گفت: بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم دارای سه مسئولیت مهم ، رشد و پیشرفت اقتصادی، ارتقا عدالت آموزشی و توسعه و ارتقاء سلامت در مناطق روستایی و کمتر برخوردار هدف است.
مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی با بیان اینکه بیش از 40 هزار روستا در بیش از 480 شهرستان در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های تدوین شده بنیاد علوی، راهبردهایی در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال مشخص شده که از این موارد می‌توان به ایجاد درآمد پایدار از طریق آموزش متقاضیان اشتغال زایی، توانمندسازی در بازار سازی و تامین نهاده و توانمندسازی مالی، ارائه تسهیلات و پرداخت کمک هزینه در راستای ایجاد و توسعه اشتغال اشاره کرد..
او یادآور شد: موسسه توانمندسازی در راستای دستیابی به نتایج هرچه بهتر طرح حمایت یکپارچه اشتغال و تولید (حیات) که دارای 16 گام است، را معرفی و رونمایی کرده است.
پناهی تصریح کرد: فعالیت همکاران موسسه در مناطق هدف و کم برخوردار با تکیه بر اجرای گام‌های 16 گانه معطوف به شناسایی، آموزش و حمایت مالی،بازاررسانی و نظارت بر استقرار کسب و کارها در مناطق محروم است.
مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی به وسیله و با همراهی مردم از راهبردهای اصلی بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان است، خاطرنشان کرد: موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، در سراسر کشور دارای یک شبکه 500 نفره از بدنه مردم است که کلیه فعالیت‌های اجرایی این موسسه توسط این افراد به عنوان مجریان و تسهیلگران جهادی و مردمی انجام می‌شود.
او یکی از راهبردهای موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی را استفاده از فناوری‌های نوین دانست و بیان کرد: تمام فعالیت‌های شبکه اجرایی موسسه، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان در زمینه محرومیت زدایی بر بستر فضای مجازی و سامانه‌های برخط انجام می‌شود.
پناهی گفت: برنامه اصلی موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان در سال 1403 استقرار، توسعه و پایدار سازی بیش از 100 هزار اشتغال خرد و خانگی، کارگاهی و بنگاهی کوچک مقیاس در بیش از 350 شهرستان و حدود 2500 روستا و مناطق حاشیه شهر است.
مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه افراد واجد شرایط چگونه می‌توانند برای دریافت حمایت‌های توسعه محور از خدمات شما استفاده کنند، گفت: یکی از گام‌های 16 گانه طرح حیات شناسایی متقاضیان است که شبکه اجرایی موسسه در روستاهای هدف که حدود 2500 روستا را در سال 1403 پوشش می‌دهد، مستقر بوده و متقاضیان توسعه و ایجاد اشتغال می‌توانند با مراجعه به مجریان و تسهیلگران تعیین شده در روستاها و شهرستان‌ها ضمن ارائه درخواست به همکاران موسسه، شرایط آن‌ها تحت اهلیت سنجی قرار گیرد.
او ادامه داد: در کنار موارد مطرح شده، بنیاد علوی و مستضعفان در فضای مجازی سامانه‌های مختلفی در زمینه دریافت تقاضا و اهلیت سنجی متقاضیان ایجاد و توسعه کسب و کارها را دایر کرده و با توجه به ظرفیت مجموعه از زمان ثبت درخواست تا انجام فرآیند اهلیت سنجی این فرآیند نهایتا یک ماه به طول می‌انجامد.
پناهی در انتها گفت: موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی با توجه به برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و تامین بخشی از بودجه از طریق منابع تکیلیفی بانکی و مشارکت خیرین و مردم، بنا دارد در سال جاری در رابطه با توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال در مناطق کمتر برخوردار مورد هدف بنیاد مستضعفان رقمی در حدود 29 همت مداخله ریالی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ