هشدار وزارت بهداشت به آثار روانی سریال‌های شبکه نمایش خانگی

اقتصاد ایران: معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاون سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، خواستار ملاحظات بهداشت روانی ـ اجتماعی تولیدات شبکه نمایش خانگی شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به مهندس سعید مقیسه؛ معاون سازمان صدا و سیما و رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، خواستار ملاحظات بهداشت روانی ـ اجتماعی تولیدات شبکه نمایش خانگی شد.

در نامه دکتر فرشیدی به مقیسه آمده است: توجه به سلامت روانی ـ اجتماعی عموم مردم درکنار لزوم مراقبت از سلامت جسم آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لزوم بررسی، حذف یا به حداقل رساندن مخاطرات تهدیدکننده بهداشت عمومی در ابعاد جسم و روان از اولویت‌دارترین وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه پیشگیری محسوب می‌شود. از این رو نقش بی‌بدیل رسانه‌های تصویری و بالاخص شبکه نمایش خانگی بر سلامت روانی ـ اجتماعی بر اساس شواهد علمی غیرقابل انکار است.

وی در بخش دیگری از این نامه، عدم توجه به محتوا را عاملی جبران‌ناپذیر در ایجاد آسیب‌های روانی ـ اجتماعی عنوان و در ادامه تاکید کرده است که شبکه نمایش خانگی با هدف افزایش فضای سرگرمی در قالب فرهنگ و هنر بخش قابل توجهی از فضای سینمایی کشور را دربر گرفته و تبلیغات گسترده و نوآوری در موضوع مجموعه‌های نمایشی موجب استقبال قابل توجه جامعه به شبکه نمایش خانگی شده است؛ پیش از این نیز درخصوص ابعاد مخاطره‌انگیز سریال پر مخاطب "هفت سر اژدها" در سلامت روانی ـ اجتماعی به سازمان صدا و سیما اعلام شده است.

فرشیدی در ادامه خواستار ملاحظات بهداشت روانی ـ اجتماعی تولیدات شبکه نمایش خانگی شده و تاکید کرد: انتظار می‌رود حذف صحنه‌های مورد بحث و جلوگیری از انتشار این قبیل از مجموعه‌های نمایشی در دستور کار جدی آن سازمان قرار گرفته و نتیجه اقدامات موثر به وزارت بهداشت منعکس شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در بخش پایانی این نامه، عادی جلوه دادن آسیب به خود، توسعه مصرف الکل از طریق نمایش لوازم مصرف الکل، نمایش مصرف مکرر سیگار و دخانیات و نمایش پرخاشگری‌های فیزیکی و عاطفی را از جمله آسیب‌های احتمالی تولیدات شبکه نمایش خانگی بر مخاطبین، عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ