بازدیدکنندگان از «نمایشگاه رصتا» اعتبار هدیه می‌گیرند

اقتصاد ایران: معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا درباره برنامه‌های سومین نمایشگاه ملی رصتا از اهدای اعتبار هدیه که اتفاق قابل‌توجهی است تا دریافت شکایت مخاطبان از پلت‌فرم‌ها، توضیحاتی داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسن خلعتبری درباره برنامه‌های متنوع غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» توضیحاتی را ارائه داد و اظهارکرد: ارتقای سواد رسانه‌ای و جلب مشارکت مخاطبان سکوها در برطرف‌سازی نقاط ضعف از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه رصتا توسط ساتراست.

وی افزود: مراجعان ما عمدتاً مردم و مخاطبان سکوها هستند و یکی از اهداف ما، ارتقای سواد رسانه‌ای بازدیدکنندگان است.

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا افزود: امسال شاهد اتفاق خوب دیگری هم در نمایشگاه «رصتا» خواهیم بود و هر روز به 2 هزار نفر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه اعتبار هدیه برای خرید اشتراک و خدمات سکوهای حاضر در نمایشگاه اهدا خواهد شد.

او درباره دیگر برنامه‌های غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» خاطرنشان ساخت: یکی از اقدامات حمایتی ساترا درخصوص سکوها، برگزاری نمایشگاه «رصتا» است و یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، غرفه ساتراست. در این غرفه ما درصدد هستیم برای مردم بیشتر جنبه‌های تنظیم‌گری اجتماعی را به نمایش بگذاریم، یکی از مواردی که در این غرفه مطرح خواهد شد، نحوه کار و تعامل سازمان‌های مردم‌نهاد با سازمان‌های تنظیم‌گر است، در حقیقت با این مجامع گفت‌وگو خواهیم کرد که چگونه به سازمان‌های تنظیم‌گر کمک کنند تا فضای مجازی قاعده‌مند شود.

شبکه ممیزان مردمی

خلعتبری توضیح داد: یکی از دغدغه‌های والدین رده‌بندی سنی و نحوه دسترسی کودکان به محتواهای مختلف است. ما شبکه ممیزان مردمی را داریم که هدف آن نظارت مردم بر عملکرد وی‌اودی‌هاست.

وی ادامه داد: در این غرفه همچنین مراجعه‌کنندگان با «سامانه پایش مردمی ساترا» آشنا می‌شوند، سامانه‌ای که در آن، مردم بر فضای مجازی نظارت می‌کنند و مشکلات موجود را گزارش می‌دهند.

تبیین اقدامات در حوزه تعرفه‌گذاری

خلعتبری با اشاره به نقش ساترا در تنظیم‌گری اقتصادی توضیح داد: مردم امروز مصرف رسانه‌ای دارند؛ اشتراک‌های مختلف تهیه می‌کنند، برخی اعتراض دارند که چرا اشتراک‌ها زیاد شده است و سؤال می‌کنند؛ آیا قاعده‌ای برای تعیین تعرفه اشتراک‌ها وجود دارد؟ در غرفه ساترا، اقدامات در حوزه تعرفه‌گذاری نیز تبیین خواهد شد.

دریافت و بررسی گلایه‌ها و شکایات مخاطبان سکوها

وی اضافه کرد: یکی از گلایه‌های مردم تبلیغات بسیاری است که علی‌رغم تهیه اشتراک روی محتوای سکوها می‌بینند، ما در صدد هستیم در غرفه ساترا شکایت‌ها در این حوزه را دریافت کنیم و مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی لایه‌های مختلف تنظیم‌گری ساترا

خلعتبری درباره تنظیم‌گری محتوایی ساترا عنوان کرد: بررسی محتواهای تولیدی مانند سریال‌ها یکی از وظایف ساتراست. معرفی نحوه نظارت بر محتوای تولیدی از لایه صفر تا خروجی نهایی یکی از برنامه‌های ساترا در نمایشگاه سوم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر تنظیم‌گری بین‌المللی و ارتباط ساترا با نهادهای مشابه در دیگر کشورها است، چراکه حکمرانی فضای مجازی مشابه‌هایی در دنیا دارد. به‌طورکلی معرفی لایه‌های مختلف تنظیم‌گری ساترا از برنامه‌های مهم ما در نمایشگاه است.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر ایران (رصتا) از 26 تا 29 شهریور ماه 1403 در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ