حماس: ملت‌های عربی جنایت صهیونیست‌‌ها را برنمی‌تابند

اقتصاد ایران: جنبش حماس به عملیات ضد صهیونیستی شهروند اردنی در مرز کرانه باختری با اردن واکنش نشان داد و اعلام کرد که برادران عرب مخالف اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین و اردن است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه یک اردنی در مرز کرانه باختری و اردن که به هلاکت سه صهیونیست منجر شد، اعلام کرد که این عملیات «پاسخ طبیعی به "هلوکاستی" است که دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه باختری به راه انداخته است».

در بیانیه جنبش حماس آمده است: «عملیات گذرگاه الکرامه تأکیدی است بر اینکه ملت عربی جنایات و جاه طلبی‌های اشغالگران را در فلسطین و اردن بر نمی‌تابد».

جنبش حماس افزود: «غزه که حدود یک سال است در نبردی سخت از امت [اسلامی] در برابر صهیونیست‌ها دفاع می‌کند، از امت [اسلامی] و همه آزادگان جهان می‌خواهد در برابر اشغالگران بپا خیزند».

جنبش المجاهدین فلسطین نیز به نوبه خود، عملیات شهادت‌طلبانه راننده اردنی در مرز کرانه باختری و اردن را تبریک گفت و اعلام کرد این عملیات جهادی، پاسخ طبیعی آزادگان امت اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی است. این جنبش فلسطینی از تمامی شرافتمندان خواست راه این قهرمان را ادامه دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز از عملیات ضدصهیونیستی و کشته شدن سه صهیونیست در غور اردن واقع در شمال کرانه باختری رود اردن خبر دادند که طی آن، یک راننده کامیونی به افسران رژیم صهیونیستی در گذرگاه النبی شلیک کرده است. رسانه‌‌ها بعدا هویت مجری این عملیات را شهید «ماهر الجازی» اعلام کردند.

این سومین عملیات علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری طی دو هفته اخیر است که در اثر آن شش صهیونیست عمدتاً نظامی کشته شده‌اند. عملیات‌های ضدصهیونیستی زمانی شدت گرفت که ایتمار بن گویر، وزیر افراطی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برد و خواستار ساخت معبدی در این مکان مقدس شد که با واکنش‌های گروه‌های فلسطینی و کشورهای اسلامی روبه‌رو شد.

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها به‌مدت 10 روز به کرانه باختری یورش بردند، 23 جوان فلسطینی را به شهادت رساندند و زیرساخت‌های حیاتی را در برخی اردوگاه‌ها تخریب کردند که باعث افزایش خشم و نفرت فلسطینیان کرانه باختری نسبت به رژیم اسرائیل شده است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز به‌نقل از یکی از افسران بلندپایه ارتش اسرائیل نوشت که رفتار بن‌گویر در مسجدالاقصی وضعیت را تنها در کرانه باختری متشنج نمی‌کند، بلکه کل جهان عرب را متشنج می‌کند. این روزنامه نوشت که وضعیت در کرانه باختری به همین منوال ادامه نخواهد یافت و اسرائیل در آستانه یک انفجار بزرگ است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ