هلند به صورت مخفیانه رقیب «مادورو» را در سفارتش پنهان کرد

اقتصاد ایران: نشریه بلومبرگ اعلام کرد که رقیب رئیس‌جمهور ونزوئلا پیش از آنکه به اسپانیا فرار کند، به مدت شش هفته به صورت مخفیانه در سفارت هلند در کاراکاس پنهان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت هلند به مدت شش هفته به صورت مخفیانه «ادموند گونزالس» نامزد جریان غرب‌‎گرا در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا و رقیب «نیکلاس مادورو» پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری را در سفارت این کشور در کاراکاس پنهان کرد.

ساعاتی پیش «دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که «ادموندو گونزالس» نامزد سابق ریاست‌جمهوری با دریافت پناهندگی از اسپانیا، ونزوئلا را ترک کرد.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز (روز شنبه) ۷ سپتامبر، شهروند مخالف، ادموندو گونزالس اوروتیا، کشور را ترک کرد و داوطلبانه برای چند روز به سفارت پادشاهی اسپانیا در کاراکاس پناه برد و از این دولت درخواست پناهندگی سیاسی کرد.

دفتر دادستانی کل ونزوئلا سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که دادگاه بدوی ونزوئلا حکم بازداشت ادموندو گونزالس، نامزد سابق ریاست‌جمهوری جریان‌های راست و غرب‌گرا را صادر کرده است که سه بار در هنگام احضار شدن برای شهادت حاضر نشد.

دادگاه عالی ونزوئلا اوایل شهریور نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور که با پیروزی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور وقت همراه بود را تأیید کرد.

بر این اساس، دادگاه عالی ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در ۲۸ ژوئیه برگزار شد صحت داشته و این موضوع اکنون از سوی دادگاه تأیید می‌شود.

این تأیید پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آمریکا ادموندو گونزالس، رقیب مادورو را پیروز انتخابات اعلام کرده و از مخالفان در ونزوئلا حمایت کرده بود.

مخالفان دولت نیز به پشتوانه آمارهای اشتباه منتشر شده از سوی گونزالس که مدعی بود وی ۶۷ درصد آرا را در انتخابات کسب کرده است با ایجاد ناآرامی در کشور به دنبال تضعیف دولت مادورو بودند.

آمریکا براساس دکترین مونروئه، نیمکره غربی را حیاط خلوت خود دانسته و تاریخ سیاهی در ایجاد ناآرامی و براندازی دولت‌های مخالف خود در این منطقه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ