علت ۲۵ درصد از تصادفات جاده‌ای لرستان بی‌توجهی به جلو است

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس پلیس‌راه لرستان گفت: علت ۲۵ درصد از تصادفات جاده‌ای منجر به فوت این استان بی‌توجهی راننده به جلو است.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد زارعی در سخنانی، اظهار داشت: از میان عوامل بررسی شده تصادفات رانندگی فوتی شش‌ماهه نخست امسال، توجه نداشتن به جلو آمار ۲۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت سرعت در تصادفات، عنوان کرد: سرعت، توانایی‌های راننده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و خلاقیت و هنر رانندگی راننده را دچار اختلال می‌کند.

رئیس پلیس‌راه لرستان، افزود: طبق آمار و ارقام به‌دست‌آمده از علت تصادفات رانندگی فوتی شش‌ماهه نخست سال جاری، توجه نداشتن به جلو از درصد قابل‌توجهی برخوردار است و براین‌اساس ۲۵ درصد تصادفات رانندگی فوتی شش‌ماهه سال تاکنون به توجه نداشتن به جلو مربوط می‌شود؛ ازاین‌رو توصیه می‌شود رانندگان دقت عمل در این نکته مهم را در اولویت خود قرار دهند تا از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

سرهنگ زارعی، گفت: یکی دیگر از عوامل مهم و مؤثر در تصادفات رانندگی منجر به فوت به نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می‌شود و بر اساس جدول آماری به‌دست‌آمده، ۲۹ درصد تصادفات فوتی محورهای مواصلاتی استان لرستان به دلیل نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه تغییر مسیر ناگهانی یکی دیگر از عوامل مهم تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان لرستان است، گفت: رانندگان وسایل نقلیه با تغییر مسیرهای ناگهانی نظم و انضباط ترافیک را مختل می‌کنند و جاده‌ها معابر مسکونی استان لرستان را آماده وقوع بدترین حوادث رانندگی و فوت عابران پیاده، سرنشینان و رانندگان دیگر وسایل نقلیه می‌کنند که شش درصد تصادفات رانندگی فوتی شش‌ماهه نخست سال تا کنون به‌این‌علت اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس‌راه لرستان، کرد: از دیگر عوامل تصادفات رانندگی فوتی می‌توان به حرکت در خلاف جهت اشاره کرد که سه درصد از علل تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ