بررسی ۲۹ مورد درخواست حکم رشد در پزشکی قانونی کرمانشاه

اقتصاد ایران: مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از بررسی ۲۹ مورد درخواست حکم رشد در پزشکی قانونی کرمانشاه در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

بهتاش خانی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در چهارماهه امسال ۲۹ نفر شامل ۱۹ زن و ده مرد جهت بررسی حکم رشد به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: درخواست حکم رشد یکی از مهم‌ترین مراجعات روانپزشکی پزشکی قانونی است.

وی افزود: تمام افراد در قانون کشور جمهوری اسلامی از بالای ۱۸ سال رشید محسوب می‌شوند مگر اینکه خلاف این موضوع ثابت شود و در این راستا رشید به شخصی گفته می‌شود که توانایی انجام امور مالی را طبق قوانین و مقررات دارد زمانی که فرد به سن هجده سال می‌رسد قادر است یکسری امور را انجام بدهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: شخص با سن قانونی قادر است برود از بانک خدمات بانکی دریافت کند، خرید و فروش منزل و ملک انجام بدهد و سایر کارهای دیگر را انجام بدهد.

خانی آباد خاطر نشان کرد: افرادی که زیر هجده سال سن دارند و درخواست حکم رشد را دارند باید مورد ارزیابی قرار بگیرند و با آزمون‌های معاینه، مصاحبه و سایر آزمون‌های دیگر که روی این اشخاص انجام می‌شود مشخص شود که آیا فرد از نظر عقلانی آمادگی استقلال دارد یا خیر و این یک روند طولانی مدت را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: در چهار ماهه سال جاری ۵۰۴ نفر شامل ۳۲۰ مرد و ۱۸۴ زن جهت انجام معاینات روانپزشکی به پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند که فرزند خواندگی، اهدا جنین، پرونده شخصیت، مسئولیت کیفری، صلاحیت اداره امور مالی و معاینات تخصصی روانپزشکی شامل تعیین جنسیت، ملال جنسی از موارد دیگر ارجاع به پزشک قانونی جهت معاینات روانپزشکی هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: در بسیاری از موارد ارجاعات ما درخواست قیمومت را دارند که در همین راستا برای اینکه توانایی اداره امور خود را به شخص دیگری واگذار کند.

خانی آباد عنوان کرد: همچنین بخش دیگر مجرمینی هستند که ارتکاب جرم وابسته به نوع جنون آنها بوده و مشخص کردن این بخش بسیار سخت است و یک روند بسیار تخصصی دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ