افزایش تعداد معلولان در استان بوشهر/ پیشگیری جدی‌تر گرفته شود

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از افزایش تعداد معلولان در استان طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: باید مباحث پیشگیری از معلولیت در استان بوشهر جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در استان بوشهر بیش از ۲۹ هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که خدمات متنوعی در زمینه‌های مختلف به آنها ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: تأمین وسایل توانبخشی از جمله عصا, ویلچر، سمعک و…، کمک‌هزینه تحصیلی برای دانشجویان و دانش‌آموزان، تأمین وسایل نقلیه، مناسب‌سازی محیط و خودرو برای معلولان، اشتغال، تأمین مسکن و پرداخت مستمری از خدمات بهزیستی به جامعه هدف است.

پرداخت مستمری به ۱۸ هزار معلول

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به ۱۸ هزار نفر از معلولان استان بوشهر به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند ادامه داد: این افراد بین یک تا سه میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند و به هزار و ۵۰۰ نفر نیز خدمات پرستاری به میزان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: هر چند نمی‌توان گفت همه مشکلات معلولان را رفع می‌کنیم ولی در حد توان و ظرفیت و با استفاده از ظرفیت‌های خیرین بخشی از نیازهای آنان را تأمین کرده و تلاش داریم که بیشترین خدمات ارائه شود.

عزیزنژاد با اشاره به افتخارآفرینی معلولان استان بوشهر در زمینه‌های ورزشی و هنری بیان کرد: در مسابقات پارالمپیک امسال علیرضا بخت یکی از ورزشکاران استان مدال برنز را کسب کرد و سجاد نیک‌پرست نیز به مقام پنجم رسید. در تئاتر نیز هنرمندان استان خوش درخشیدند.

وی افزود: ۱۰ سال پیش تعداد معلولان تحت پوشش در استان بوشهر ۱۸ هزار نفر بود که اکنون به حدود ۳۰ هزار نفر رسیده است و این وضعیت بیانگر آن است که باید پیشگیری از معلولیت‌ها را جدی گرفت.

واگذاری ۶۲۳ واحد مسکن

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در استان را پنج هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: این افراد مستمری می‌گیرند و خدماتی نظیر مشاوره، تسهیلات اشتغال، مهارت‌آموزی، بیمه و مسکن نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های معیشت و وسایل منزل نیز کمک‌های موردی را ارائه می‌کنیم، تصریح کرد: نیازمند همراهی و مشارکت خیرین برای ارائه بهترین و بیشترین خدمات هستیم.

عزیزنژاد با اشاره به واگذاری ۶۲۳ واحد مسکن به جامعه هدف بهزیستی استان بوشهر طی سه سال اخیر گفت: سال گذشته هزار و ۵۳۴ مورد تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی استان بوشهر پرداخت شد.

خدمات‌دهی به ۵۵۰۰ دانش‌آموز

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش در استان داریم تاکید کرد: سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه تحصیلی به این دانش‌آموزان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز ترک اعتیاد در استان بوشهر ادامه داد: طی سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان بوشهر دوره درمان را در این مراکز گذراندند.

وی از فعالیت ۳ مرکز نگهداری سالمندان در بوشهر، کنگان و برازجان، ۹ مرکز شبانه‌روزی معلولان و بیماران اعصاب و روان با نگهداری ۷۰۰ نفر و فعالیت ۲۰ مرکز روزانه با خدمات‌دهی به ۶۸۰ نفر در استان بوشهر خبر داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ