تصحیح ۶۰ میلیون برگه پاسخنامه / برگزاری استاندارد امتحانات نهایی

اقتصاد ایران: رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: همه آزمون‌های نهایی برگزار شده در کمال امنیت، با سلامت کامل و با استاندارد کافی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زارعی در نشست خبری تحلیل نتایج آزمون‌های نهایی و کنکور ۱۴۰۳ گفت: در تصحیح سوالات امتحانات نهایی امسال بیش از ۶۰ میلیون برگ پاسخنامه توسط ۵۰ هزار دبیر تخصصی تصحیح شد.

زارعی با اشاره به دستورات دولت سیزدهم برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات نهایی گفت: آنچه که شما در جامعه منعکس کردید و حساسیتی هم که در جامعه نسبت به این موضوع وجود داشت؛ موجب شد تا رئیس جمهور فقید دستور دادند که امر آموزش و برگزاری دقیق امتحانات نهایی در رأس امور قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی آزمون‌های برگزار شده در کمال امنیت، با سلامت کامل و با استاندارد کافی برگزار شده است گفت: این امر صورت نمی‌گرفت مگر با همت بیش از ۴۰۰ نفر طراح سوالات امتحانات نهایی که هر یک ۷۲ ساعت در فضای قرنطینه قرار می‌گرفتند و بدون هیچ وسیله ارتباطی مشغول طراحی سوالات امتحان نهایی می‌شدند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: در هر درس ۹ تیم و هر تیم ۴ نفر یعنی مجموعاً ۳۶ نفر برای هر درس قرار بود برای ۷۲ ساعت در قرنطینه بمانند اما با سقوط بالگرد شهید رئیسی و تعویق برگزاری امتحانات نهایی، این طراحان سوالات امتحانات نهایی شرایط کشور را درک کردند و در محل قرنطینه بدون ارتباط با خانواده ماندند.

وی با بیان اینکه در کل کشور حدود ۱۴ هزار حوزه اجرا امتحانات نهایی را برگزار کردند؛ گفت: حدود ۶۶۷ حوزه تصحیح هم در سراسر کشور امر تصحیح پاسخنامه‌ها را انجام دادند؛ البته کار تصحیح صرفاً در حوزه‌های تصحیح انجام نشده و حتی در برخی از مدارس توسط همکارانی که مشغول تدریس هم بودند امر تصحیح صورت گرفت.

زارعی تاکید کرد: تصحیح پاسخنامه‌ها الکترونیکی بوده و تصحیح اوراق دانش آموزان یک استان توسط معلمان استان‌های دیگر صورت گرفت و هیچ معلمی پاسخنامه دانش آموزان هم استانی را تصحیح نکرد.

در حال تکمیل…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ