تولد ۳ بره آهو در محل تکثیر و پرورش قیروکارزین

اقتصاد ایران: شیراز- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از تولد ۳ بره آهو در محل تکثیر و پرورش این شهرستان در استان فارس خبر داد و گفت: ایجاد امنیت زیستگاه تکثیر، پرورش آهو را سرعت داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس قائدی با برشمردن شرایط تکثیر و پرورش آهو در این شهرستان افزود: نخستین مرکز پرورش و تکثیر آهو در این شهرستان در سال گذشته بهره برداری شد. این مرکز در گام نخست با هفت آهو مولد و در زمینی به مساحت تقریبی ۳۰ هزار متر مربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در روستای کردیل بخش افزر این شهرستان به بهره برداری رسید و اکنون شرایط زیستی مناسبی برای تکثیر گونه‌های آهو و جبیر دارد.

قائدی افزود: این مرکز با هفت رأس آهو مولد از خراسان جنوبی زنده‌گیری و پس از انتقال به این مرکز در قیروکارزین راه اندازی شد که قرار است این گونه‌ها به تعداد بیشتری در آینده برسد.

وی بیان کرد: مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های حیات وحش مانند کل و بز، قوچ و میش، جبیر، آهو و گوزن با هدف حفظ و احیای این گونه‌ها، شکار و مصرف پروتئینی ایجاد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قیروکارزین با اشاره به مشکلات شکار غیر قانونی گونه‌های وحشی گفت: یکی از این راه‌ها ایجاد مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های جانوری، قرق‌های اختصاصی و راه اندازی شکارگاه‌های خصوصی است.

قائدی افزود: محیط زیست تمام تلاش خود را برای گسترش این گونه طرح‌ها به کار خواهد بست چرا که اعتقاد بر آن است که این گونه طرح‌ها مقدمات حفاظت مشارکتی از حیات وحش را فراهم می‌کند.

وی در خصوص کم کردن عطش شکار و مصرف گوشت حیات وحش بدون اینکه آسیبی به محیط زیست شکننده و زخم خورده وارد شود، گفت: یکی از این راه‌ها ایجاد مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های جانوری، قرق‌های اختصاصی و راه اندازی شکارگاه‌های خصوصی است. فعالیت این مراکز در صورتی که به درستی اجرا و بهره برداری شود می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ