نگاهی به صندوق‌های شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج

اقتصاد ایران: شرکت ترنج با صندوق‌های درآمدثابت، مختلط، سهامی، اهرمی و فراصندوق، تمامی سلایق سرمایه‌گذاران را پوشش می‌دهد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج جزو بزرگترین نهادهای مالی خدمات دهنده بازار سرمایه ایران است. یکی از خدمات شرکت ترنج مدیریت دارایی است که ۲ بخش سبدگردانی اختصاصی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود.

صندوق‌های شرکت ترنج به شکلی توسعه داده شده که سرمایه‌گذاری برای همه افراد جامعه با سطح ریسک و مبالغ مختلف فراهم شود. در این مقاله انواع صندوق‌های ترنج از کم‌ریسک و پرریسک معرفی می‌شود.

کم‌ریسک ترین صندوق‌ها؛ افران و ترنج مشابه بانک

صندوق درآمدثابت مناسب افراد کم‌ریسک که می‌خواهند جایگزینی برای سپرده بانکی با سود بیشتر داشته باشند، مناسب است. صندوق‌های «افران» و «ترنج» ۲ صندوق درآمد ثابتی هستند که مناسب این نوع سرمایه‌گذاری است.

بازدهی یا سود هر ۲ صندوق افران و ترنج حدود ٪۳۰ سالانه است با این تفاوت که صندوق ترنج در پایان هر ماه سود به حساب مشتریان واریز می‌کند ولی سود در صندوق افران به سرمایه‌اولیه اضافه می‌شود (سود مرکب) و افراد می‌توانند این سود را هر زمان که بخواهند دریافت کنند.

صندوق افران و ترنج در مجموع ۲۰۰ هزارمیلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارند و بیش از ۳۰۰ هزارنفر تاکنون حداقل یکبار در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کردند.

ریسک متوسط و حفظ ارزش پول در برابر تورم؛ صندوق زیتون

صندوق مختلط زیتون نیمی از دارایی‌های خود را در سهام (پرریسک) و نیمی را در اوراق و سپرده‌بانکی (کم‌ریسک) سرمایه‌گذاری می‌کند. هدف این صندوق حفظ ارزش پول در برابر دلار و تورم است.

این صندوق البته در شرایط رکورد بازارهای مالی یک حداقل بازدهی برای سرمایه‌گذاران مانند سپرده‌بانکی فراهم می‌کند و از نوسان بالا در امان است. صندوق زیتون شرکت ترنج در حال حاضر بزرگترین صندوق مختلط بازارسرمایه است.

ریسک بالا و سرمایه‌گذاری در سهام؛ صندوق‌های سرو و انار

بهترین گزینه برای افراد ریسک‌پذیر و با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت، صندوق‌های سهامی «سرو» و «انار» است چرا که این صندوق‌ها همیشه ۷۰ درصد از دارایی‌های خود را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

برای مثال صندوق سهامی سرو از سال ۱۳۹۸ تاکنون بیش از ٪۱۳۰۰ درصد بازدهی کسب کرده که بالاتر از تمامی بازارها حتی سکه طلا با ٪۹۰۰ بوده است.

افزایش ریسک با ضریب ۲ برابری؛ صندوق اهرمی نارنج

صندوق‌های اهرمی پرریسک ترین مدل سرمایه‌گذاری را در سال‌های اخیر ارائه دادند. این صندوق‌ها به واسطه داشتن اهرم مالی می‌توانند سود و البته زیان سرمایه‌گذاری را تا ۲ برابر افزایش دهد.

«صندوق اهرمی نارنج» متعلق به شرکت ترنج جدیدترین صندوق اهرمی بازارسرمایه ایران است که موفق شد رکورد جدیدی در پذیره‌نویسی بورس ایران با جذب ۱ همت منابع به ثبت رساند.

سرمایه‌گذاری همزمان در طلا، بانک و سهام؛ فراصندوق تمشک

فراصندوق تمشک متفاوت‌ترین صندوق بازارسرمایه ایران است، این صندوق امکان سرمایه‌گذاری همزمان در طلا، سپرده بانکی و سهام را فراهم می‌کند. این صندوق مناسب افرادی است که می‌خواند سبد متنوعی از دارایی‌های مختلف داشته باشند به اصطلاح همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذارند.

صندوق تمشک بسته به شرایط اقتصادی دارایی‌های خود را تغییر می‌دهد برای مثال اگر دوران رشد طلا باشد درصد طلا را بیشتر و سپرده بانکی را کم می‌کند.

ریسک‌سنجی آنلاین و پیشنهاد پرتفویی از صندوق‌هاس ترنج

همانطور که اشاره شد، صندوق‌های ترنج تمامی سلایق سرمایه‌گذاری از کم ریسک تا پرریسک و با هر مبلغی را پوشش می‌دهد. ترنج همچنین ابزاری برای سنجش ریسک و پیشنهاد پرتفویی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری تهیه کرده است که به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت ترنج قابل انجام است.

همچنین مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری به صورت تلفنی با شماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ امکان‌پذیر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ