چطور مسواک بزنیم که دندان هایمان زرد نشود؟

اقتصاد ایران: فرخ حمید، یک دندان پزشک در شهر لیدز انگلستان، فاش کرده است افرادی که درگیر زردی دندان هستند معمولاً دو اشتباه مرتکب می‌شوند که به راحتی قابل رفع هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو از دیلی میل، فرخ حمید می‌گوید اولین اشتباه، ترجیح برخی افراد برای خیس نکردن مسواک قبل از مسواک زدن است. در صورتی که خیس کردن مسواک و خمیر دندان در واقع به از بین بردن لکه‌ها و زردی دندان کمک می‌کند. دکتر حمید گفت استفاده از یک مسواک خشک می‌تواند دندان‌ها را کدرتر و در نتیجه زردتر نشان دهد. قبل از شروع به مسواک زدن، بهتر است مسواک خود را خیس کنید. این گام کوچک باعث می‌شود خمیر دندان راحت‌تر بر روی دندان‌های شما پخش شود و اثر تمیزی آن موثرتر شود. استفاده از یک مسواک خشک ممکن است در ابتدا برای از بین بردن لکه‌های سطحی خوب به نظر برسد، اما بدون آب، خمیر دندان به خوبی پخش نمی‌شود و منجر به کدر شدن دندان‌ها می‌شود.

او گفت دومین اشتباهی که بریتانیایی‌ها مرتکب می‌شوند، مسواک زدن پس از مصرف نوشیدنی‌های اسیدی است. نوشیدنی‌های اسیدی مانند آب میوه، نوشیدنی‌های گازدار شیرین و بدون قند و مصرف میوه‌هایی مانند پرتقال و گریپ فروت می‌توانند مینای دندان را ضعیف کنند. دکتر حمید توضیح داد مسواک زدن در حالی که مینای دندان ضعیف شده است می‌تواند منجر به زردی بیشتر دندان‌ها و مینای دندان را از بین ببرد شود. از بین رفتن مینای دندان باعث می‌شود لایه زرد زیر دندان نمایان شود و ظاهری زرد رنگ به دندان‌ها بدهد.

برای جلوگیری از این اشتباه، بهتر است قبل از مسواک زدن پس از خوردن غذاهای اسیدی مدتی صبر کنید تا مطمئن شوید مینای دندان قوی‌تر شده است و دندان‌ها سالم می‌مانند. بسیاری از دندانپزشکان توصیه می‌کنند برای محافظت از مینای دندادن حداقل یک ساعت پس از مصرف غذا و نوشیدنی‌های اسیدی صبر کنید و سپس مسواک بزنید.

در کنار نظرات دکتر حمید، یک دندان پزشک دیگر نیز در مورد خطرات استفاده از خمیر دندان‌های سفید کننده هشدار داده است. این دندان پزشک با انتشار ویدیویی در فضای مجازی که اکنون بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده دارد، هشدار داد خمیردندان‌های سفید کننده در واقع دندان‌ها را سفید نمی‌کنند. او توضیح داد این خمیردندان‌ها در ابتدا با پاک کردن مینای تیره‌تر دندان باعث سفید شدن دندان می‌شوند، اما با گذشت زمان مواد ساینده موجود در اینگونه خمیر دندان‌ها منجر به نازک‌تر شدن مینای دندان و در نتیجه زرد و حساس شدن دندان‌ها می‌شوند. با فرسایش دندان بخش عاج دندان که زرد رنگ است در معرض دید قرار می‌گیرد.

این در حالی است که بریتانیایی‌ها برای دسترسی به مراقبت‌های دندانپزشکی مقرون به صرفه دولنی همچنان دچار مشکل هستند. آخرین داده‌های رسمی نشان می‌دهد تنها ۴۰ درصد از بزرگسالان انگلیسی در دو سال گذشته تا ژوئن امسال به دندانپزشک مراجعه کرده‌اند. پس از همه‌گیری کووید و بسته شدن موقت مطب‌های دندان‌پزشکی انگلیسی‌ها هنوز نتوانسته‌اند به روال سابق خود برگردند. بخش دیگری از مشکلاتارائه دادن سرویس‌های دولت مراقبت از دندان توسط پزشکان به عموم مردم این است که به اندازه مطب‌های خصوصی درآمدزا نیست و برخی پزشکان از ارائه چنین خدمات مقروت به صرفه‌ای سرباز می‌زنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ