مازندران در رده های آخر جوانی جمعیت قرار دارد

اقتصاد ایران: ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران پیری جمعیت را ام المصائب دانست و گفت: مازندران در جوانی جمعیت در رده های آخر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه در دیدار سید حجت کاظمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، با اشاره به پیش رو بودن سالروز خجسته میلاد پیامبر اکرم (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت که از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای تقریب و تألیف بین مذاهب شیعه و سنی از ۱۲ تا هفدهم ماه ربیع، اظهار کرد: سیاست‌های راهبردی نظام اسلامی بر تألیف و تقریب ادیان، مذاهب، اقوام، نژادها و زبان‌های گوناگونی است که در جامعه وجود دارد، برخلاف سیاست‌های شیطانی که براساس تفرقه و جنگ ادیان است.

وی افزود: بر همین اساس تمام مسئولان، احزاب و تشکل‌ها باید در راستای الفت و وحدت حرکت کنند و آنقدر جامعه به رشد فرهنگی و تربیتی رسیده باشد که نقاط مشترک بسیار بیشتر از آن موارد اختلاف باشد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه وجه اشتراک ما با مذاهب چهارگانه اهل سنت خیلی بیشتر از موارد اختلاف ماست، عنوان کرد: اما شیاطین و سیاست‌های شیطانی که برخی از کشورها در پیش گرفتند و استکباری سعی می‌کند این‌ها را روبروی هم قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: همه ما دارای وظایف فرهنگی و تربیتی هم هستیم، صندوق فولاد نمی‌تواند بگوید که من یک صندوق بیمه‌گذار تخصصی خودم را دارم و کاری به این مسائل ندارم زیرا وحدت و وفاق یک سرمایه اجتماعی است که همه از آن سود می‌بریم و کمبودها نیز مضر است و باید همه دستگاه‌های اجرایی یک الی دو درصد از بودجه خود را صرف مسائل فرهنگی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر برنامه‌ای باید پیوست فرهنگی و عدالت داشته باشد و اصل عدالت و رشد فرهنگی است که اگر باشد همه اینها هم حل می‌شود، بنابراین حتماً با این نگاه باید مدیریت شود که این صندوق در راستای مسائل نظری، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و تربیتی اسلام در جامعه سهیم باشد.

این مسئول گفت: صندوق فولاد در بخش درمان که در مازندران بیش از ۷ هزار نفر جامعه هدف دارد و اگر شما درمان مستقیم داشته باشید در سه نقطه سه درمانگاه را یا بسازید یا قراردادی برای درمان بیماران منعقد کنید، یا با چند تن از پزشکان یا داروخانه‌ها توافق کنید.

وی ادامه داد: در پروسه درمان بیماران از مسئله پول خارج از تعرفه و ضابطه گرفتن و یا بیخود خرج‌تراشی کردن اجتناب کنید که این یک مسئله عمومی است و برای حلش باید راهکارهایی تدبیر شود.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: شما برای نجات صندوق خودتان چند راهکار در قالب بیان مسئله داشتید و نیاز است با مجلس و معاونت‌های پارلمانی دستگاه‌ها در میان گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: برای مسئله جمعیت حتماً باید برنامه‌ریزی کنیم زیرا پیری جمعیت و کمبود جوانی مشکلی است و پیری جمعیت ام المصائب هست، استان مازندران نیز جزو سه چهار استان آخر جدول است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مدیریت مجموعه از نظر تشریفات، تجملات، هزینه‌ها، اضافه‌سفرها و موارد دیگر باید مراقبت کندو فساد همه جا هست، خدا کند آنی که فاسد است در رأس امور قرار نگیرد.

این مسئول با بیان اینکه در صندوق محدود ۸۰ هزار نفری کشوری که نسبت به تأمین اجتماعی خیلی کوچک‌تر است مسائل مازاد و ریخت‌وپاش آسیب می‌زندپ کاهش عرض و طول دستگاه‌ها و جلوگیری از ریخت‌وپاش، کم کردن تزئینات و تجملات مهم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ