۱۳ درصد اشتغال ایجاد شده در مرکزی مربوط به تعاونی ها است

اقتصاد ایران: اراک- استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد اشتغال ایجاد شده در این استان در بخش تعاون است، گفت: بخش عمده توفیقات اقتصادی کشور مرهون بخش تعاون است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر یکشنبه در آئین نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر و چهاردهمین آئین تجلیل از کارآفرینان برتر استان مرکزی اظهار کرد: در قانون اساسی به بخش تعاون توجه ویژه شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در دولت سیزدهم خط اعتباری ویژه برای حمایت از بخش تعاون برای نخستین‌بار رقم خورد و امید است این حمایت‌ها در حوزه‌های مختلف بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مخلص الائمه بر آموزش و ترویج فرهنگ تعاونی تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود در هر وزارتخانه‌ای یک معاونت امور تعاونی تشکیل شود و یک حامی برای این بخش وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده مرکز ملی آمار کشور در بهار امسال استان مرکزی با نرخ بیکاری ۴.۸ درصد رتبه برتر کشور را دارد و این رتبه در تاریخ استان بی‌سابقه بوده است.

استاندار مرکزی گفت: ۱۳ درصد اشتغال ایجاد شده در این استان در بخش تعاون بوده و در این راستا سال گذشته رتبه دوم اشتغال کشور را کسب کرد.

مخلص الائمه با بیان اینکه بخش تعاون در این استان باید بر اساس سند توسعه ابلاغی گام بردارد، افزود: بر اساس این سند باید ظرف مدت ۱۰ سال تا سال ۱۴۱۱، ۲۰ درصد اشتغال مولد، ۲۵ درصد از تولید ناخالص ملی کشور و ۱۵ درصد از حجم نقدینگی کشور از بخش تعاون باشد.

وی ادامه داد: اگرچه اقتصاد جمهوری اسلامی بر اساس بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی مورد توجه قرار گرفته اما متأسفانه بخش خصوصی به اضمحلال کشیده شده و تبدیل به برخی شرکت‌های ورشکسته شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بخش اعظم توفیقات اقتصادی کشور مرهون بخش تعاون است، افزود: کاهش ۷۱ درصدی واحدهای دارای حقوق معوق و ۷۴ درصدی کارگران دارای حقوق معوق از دیگر توفیقات در این استان از سال ۹۹ تا کنون است.

مخلص الائمه افزود: احیای ۱۳۰۰ واحد راکد از دیگر توفیقات استان مرکزی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ