تداوم خدمت‌رسانی جهادی کادر درمان ایرانی در سامرا

اقتصاد ایران: دبیر ستاد اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تداوم خدمت‌رسانی کادر درمان جهادی اعزام شده از سوی این دانشگاه تا شهادت امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پزشکان، پرستاران و کادر درمان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی تهران که در ایام اربعین به ارائه خدمات درمانی رایگان به زائران اباعبدالله‌الحسین در کربلا و سامرا پرداختند، ارائه این خدمات را تا 22 شهریور همزمان با روز شهادت امام حسن عسکری(ع) در سامرا ادامه خواهند داد.

اربعین , پزشک , بهداشت و درمان , دانشگاه علوم پزشکی تهران ,

جهت ارائه بهتر خدمات، کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در ایام اربعین در قالب سه گروه درمانی به شهرهای مقدس کربلا و سامرا اعزام شدند تا به ارائه خدمات رایگان درمانی به زائران بپردازند؛ گروه اول در قالب دو تیم از 26 مرداد تا 4 شهریور با استقرار درمانگاهی با عنوان «راه شفا» در شهرهای کربلا و سامرا به ارائه خدمات درمانی پرداختند. در این بازه زمانی درمجموع بیش از 20 هزار مورد خدمت درمانی به زائران کربلا و سامرا ارائه شد.

گروه دوم نیز از تاریخ 5 شهریور(یک روز پس از اربعین) تا 14 شهریور به ارائه خدمات درمانی پرداختند.

سومین گروه کادر درمان جهادگر نیز از روز چهارشنبه 14 شهریور به شهر سامرا اعزام شده‌اند و تا 22 شهریور به ارائه خدمات درمانی رایگان به زائران حرمین امامین عسکریین(ع) خواهند پرداخت.

دکتر مهدی ابراهیمی؛ دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره به تسنیم گفت: علت اعزام تیم‌های درمانی در سه بازه زمانی، این است که بسیاری از مواکب پس از پایان ایام اربعین جمع‌آوری می‌شوند، در حالی که بسیاری از زائران همچنان در شهرهای زیارتی باقی می‌مانند. دلیل این که گروه سوم تا تاریخ 22 شهریور به سامرا اعزام شده این است که بسیاری از هموطنان همزمان با ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) به سامرا سفر می‌کنند و تعداد زائران ایرانی و عراقی در این ایام زیاد خواهد بود و طبیعتاً بخشی از زوار نیاز به دریافت خدمات درمانی خواهند داشت.

وی افزود: درمانگاه راه شفا بدون محدودیت به زائران ایرانی، عراقی و اتباع سایر کشورهای دیگر ارائه خدمت می‌کند و به همین منظور همراه با هر تیم درمانی، مترجمان نیز حضور دارند تا پذیرای زائران عراقی و سایر کشورها باشند.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: هر موکب درمانی شامل 12 پزشک عمومی و پزشکان متخصص طب اورژانس، قلب، داخلی، بیهوشی، 27 پرستار آقا و خانم، 7 دندانپزشک و دستیار، 25 نفر پشتیبانی و خدمات است.

اربعین , پزشک , بهداشت و درمان , دانشگاه علوم پزشکی تهران ,

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که نیازمند دریافت خدمات تخصصی‌تری باشند با همکاری آمبولانس عتبه مستقر در درمانگاه راه شفا، به بیمارستان "ماجد" سامرا منتقل می‌شوند. روزانه به طور متوسط حدود 5 بیمار توسط آمبولانس‌ به این بیمارستان اعزام می‌شوند.

اربعین , پزشک , بهداشت و درمان , دانشگاه علوم پزشکی تهران ,

به گفته دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران، شکل‌گیری درمانگاه با انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی تهران با عتبه عسکریه بوده و تهیه زیرساخت‌ها با همکاری عتبه صورت گرفته است.

اربعین , پزشک , بهداشت و درمان , دانشگاه علوم پزشکی تهران ,

اربعین , پزشک , بهداشت و درمان , دانشگاه علوم پزشکی تهران , اربعین , پزشک , بهداشت و درمان , دانشگاه علوم پزشکی تهران ,

اربعین , پزشک , بهداشت و درمان , دانشگاه علوم پزشکی تهران , اربعین , پزشک , بهداشت و درمان , دانشگاه علوم پزشکی تهران ,

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ