اعزام کیفی؛ فرصت بزرگی که کاراته از دست می‌دهد!

اقتصاد ایران: رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در رده‌های سنی پایه در شرایطی مهرماه برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد فدراسیون کاراته قصد اعزام کیفی را دارد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کاراته رده‌های پایه قهرمانی جهان (نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال) در شرایطی از 18 تا 22 مهرماه در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود و شنیده می‌شود فدراسیون کاراته قصد اعزام کیفی نفرات را به این مسابقات دارد.

این در شرایطی است که در سالیان اخیر همواره یکی از انتقادها به فدراسیون کاراته عدم پشتوانه‌سازی و تزریق نفرات جدید به تیم ملی کاراته بزرگسالان بوده است. از طرفی در شرایطی چنین تصمیمی اتخاذ شده که کاراته ایران پس از عملکرد نه چندان مناسب در دوره‌های اخیر رده‌های پایه در قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان، در مسابقات آسیایی که در روزهای گذشته برگزار شد، عملکرد رضایت بخشی داشت و در مجموع سه رده سنی به مقام نایب قهرمانی و در رده سنی امید به مقام قهرمانی آسیا رسید.

اینطور که شنیده شده فدراسیون کاراته ابتدا قصد داشت تنها نفرات طلایی رقابت‌های قهرمانی آسیا را به مسابقات جهانی اعزام کند، اما بعد از اعتراض روزهای اخیر بسیاری از کارشناسان و مربیان در تصمیم خود تغییراتی ایجاد کرده و به نظر می‌رسد قصد دارد نفرات مدال‌آور را اعزام کند. تصمیمی که با توجه به شرایط رقابت‌های رده سنی پایه و تجربه کم ورزشکاران پایه منطقی ندارد و با این تصمیم احتمال دارد بسیاری از استعدادهای کاراته کشور که به هر دلیلی موفق به کسب مدال در قهرمانی آسیا نشدند از مسیر قهرمانی خارج شوند.

مشخص نیست دلیل این تصمیم فدراسیون کاراته محدودیت منابع مالی است یا نگرانی بابت تبعات عدم نتیجه‌گیری که قصد اعزام تیم کامل را ندارد. طبیعتاً اعزام تیم کامل و عدم نتیجه‌گیری شاید فشار مالی به فدراسیون تحمیل و در صورت عدم نتیجه‌گیری نیز  ترکش‌هایی را برای فدراسیون به دنبال داشته باشد، اما در دراز مدت و با اضافه شدن این کاراته‌کاها به چرخه تیم‌های ملی، خروجی  مناسبی برای کاراته کشور خواهد شد.

از طرفی نباید از این نکته غافل شد که این نفرات با توجه به شرایط سنی که دارند تنها یک بار فرصت حضور در معتبرترین و بالاترین سطح  رقابت رویداد‌های رده سنی خود را خواهند داشت و عدم حضور در این مسابقات فرصت بسیار بزرگی را از آنها خواهد گرفت. در گذشته نیز شاهد بودیم نفراتی در رقابت‌های رده‌های سنی قهرمان جهان موفق به کسب مدال نشدند، اما با استفاده از تجربه حضور در این رویدادهای بزرگ از طرف کادرفنی تیم‌های ملی به اردو دعوت شدند و در ادامه نتایج خوبی را برای کاراته کشور رقم زدند.

مطرح کردن این موضوع که بسیاری از کشورهای دنیا نیز با تیمی کیفی در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر می‌شوند دلیل منطقی نیست. نباید فراموش کرد که بسیاری از کشورهای اروپایی از لحاظ پتانسیل نیروی انسانی به اندازه ایران کاراته‌کا ندارند و از طرفی با توجه به نزدیکی کشورهای قاره اروپا آنها این فرصت را دارند که در طول سال در رقابت‌های مختلف کاراته وان رده‌های سنی حضور داشته باشند.

امیدواریم فدراسیون کاراته با اتخاذ یک تصمیم مناسب از فرصت حضور در مسابقات جهانی ایتالیا بهترین بهره را ببرد و این شانس را برای آینده‌سازان کاراته کشور فراهم کند تا روند رشد خود را به خوبی طی کنند و در سالیان آینده با اضافه شدن به تیم‌های ملی دوباره شاهد روزهای درخشان کاراته ایران باشیم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ