فقط ادعای شهرسازی الکترونیک داریم

اقتصاد ایران: اصفهان - رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز گرفتن پایان کار مشکل بزرگ‌تری از صدور پروانه است، در این زمینه مراجعات بیشتر شده و متأسفانه ادعای شهرسازی الکترونیک داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول میرباقری پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک حلول ماه ربیع الاول و تقدیر از همکاران فعال در ایام اربعین و مراسم‌های روزهای پایانی ماه صفر اظهار کرد: با توجه به اینکه ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) را در پیش داریم از همکاران خود در مدیریت شهری درخواست دارم که ویژه برنامه‌هایی مناسب برای گرامیداشت این روز مبارک تدارک ببینند.

وی افزود: شهر بعد از دو ماه عزاداری نیازمند شادی و نشاط اجتماعی است و نباید این ایام بگذرد و ببینیم شهر سوت و کور است و اقدامی انجام نشده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متأسفانه در قبال میلاد پیامبر اکرم (ص) کوتاهی می‌کنیم بنابراین خواهش من این است که رویداد ویژه‌ای را در شهر به مناسبت این ایام رقم بزنیم تا نشاط اجتماعی در شهر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته جلسه‌ای در خصوص بررسی آخرین وضعیت شهرسازی الکترونیکی و سرای ۱۰ برگزار شد، گفت: در ماه‌های اخیر سرعت سرای ۱۰ پایین آمده بود اما اکنون به حد قابل قبولی رسیده است. نقشه‌های پیش تفکیک نیز مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده بود که این موضوع نیز با هماهنگی سازمان نظام مهندسی بررسی و برطرف شد. در همین راستا اتفاقات خوبی رقم خورد که از مدیران حوزه شهرسازی الکترونیک تشکر می‌کنم.

میرباقری ادامه داد: ۱۶ برنامه جدید در دستور کار شهرسازی الکترونیک است که از همکاران این حوزه خواستیم تا هفته آینده برنامه زمان بندی برای اجرای این برنامه‌های جدید را به شورا ارسال کنند تا به تدریج شاهد حل مشکلات مردم در حوزه شهرسازی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در حوزه آتش نشانی نیز ۱۴ مشکل ارائه کرده بودند که مقرر شد تا دو هفته آینده برنامه آن به کمیسیون ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از عدم کاهش مراجعات مردم در حوزه شهرسازی الکترونیک اظهار کرد: آیا توانستیم با استفاده از سامانه سرای ۱۰ مراجعات مردم به شهرسازی را کم و مدت زمان صدور پروانه را کاهش دهیم؟ متأسفانه اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد نیستیم.

وی افزود: امروز گرفتن پایان کار مشکل بزرگ‌تری از صدور پروانه است، در این زمینه مراجعات بیشتر شده و متأسفانه ادعای شهرسازی الکترونیک داریم، بنابراین از معاونت شهرسازی درخواست داریم که گزارشی در خصوص روند کاهش مراجعات مردم و کاهش زمان صدور پروانه و پایان کار ارائه کند.

میرباقری با اشاره به بازدید از حلقه چهارم ترافیکی گفت: جبهه شرقی حلقه، به صورت کامل آزادسازی شده و ساخت تأسیسات آغاز شده است، فقط دو پلاک از جبهه غربی باقی مانده است که خواهش می‌کنم واحد حقوقی و مالی در این خصوص زودتر اقدام کنند.

وی با اشاره به جلسه بررسی آخرین وضعیت سالن اجلاس گفت: مقرر شده که شرکت نیک اندیش کار را پیش ببرد، از سرعت کار در این پروژه راضی نیستیم و بنا شد که این شرکت سرعت کار را به حد قابل قبول برساند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعدادی از پروژه‌ها گویا مشکل کامل شدن طرح در فاز ۲ را دارند، مانند پروژه پل‌های چند سطحی شهید فخری زاده، باغ مشاهیر، پارک حسین آباد، پردیس خانواده محور منطقه ۱۴ که از جمله این طرح‌ها هستند، درخواست داریم که اگر کمبود نیرو وجود دارد تکمیل کنند، زیرا پروژه‌های کلان به دلیل عدم تکمیل فاز ۲ پیش نمی‌روند.

وی با اشاره به مشکلات همیشگی اداره بافت تاریخی بیان کرد: نسبت به کارهای خوبی که در حوزه بافت تاریخی انجام شده ناسپاسی نمی‌کنیم و در این زمینه قدردان هستیم، زیرا بودجه خوب در نظر گرفته شده و پروژه‌های خوبی در حوزه بافت تاریخی ایجاد شده، اما ۳۳ وظیفه در زمینه بافت تاریخی در دیگر شهرها انجام می‌شود.

میرباقری تصریح کرد: استفاده از مردم و شرکت‌های بزرگ در حوزه مسئولیت اجتماعی مهم است، فولاد مبارکه و پالایشگاه شهرداری را تنها نگذارند، اما متأسفانه در حوزه مسئولیت اجتماعی نسبت به بافت تاریخی دغدغه ندارند و بار را بر دوش شهرداری گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: بعد از سه سال، پیشنهاد می‌کنیم شهرداری منطقه ۳ که بیش از ۷۰ درصد بافت آن تاریخی است را شهرداری بافت تاریخی کنیم، در این صورت شهر چهاردهم در کشور خواهیم شد که چنین اقدامی انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در خصوص متولی بافت تاریخی فقط یک حکم صادر شده است، امیدواریم این حوزه به نتیجه برسد تا بعد از بیست سال متولی خوبی را در حوزه بافت تاریخی داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ