از خرید بالگردهای دید در شب تا سرانجام پرونده یاسین رامین

اقتصاد ایران: رئیس جمعیت هلال احمر توضیحاتی درباره خدمات درمانی و بهداشتی در ایام اربعین، سرانجام پرونده یاسین رامین و خرید بالگردهای دید در شب ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری درباره اقدامات هلال احمر در ایام اربعین اظهار داشت: ۶ هزار نفر برای سلامت و ۲ هزار نفر به عنوان داوطلب برای طرح طبیب الدوار در نظر گرفته شد و آموزش‌های لازم برای آنها ارائه تا خدمات خوبی به زائران انجام شود.

وی افزود: به غیر خرید دارو با جمع آوری دارو در منازل طی پویشی، تمهیدات در نظر گرفته شد و از این داروها در ایام اربعین استفاده کردیم و هیچ کمبودی در حوزه دارویی نداشتیم. همچنین تعداد قابل توجهی آمبولانس و موتور آمبولانس پیش بینی شد.

کولیوند بیان داشت: موج شدید گرما در ایام اربعین غالب بود و برای این موضوع هم تمهیدات خوبی طی تعامل با دستگاه‌ها و کشور عراق داشتیم. خوشبختانه حتی یک نفر جان باخته به دلیل گرمازدگی نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تبدیل دو هواپیما به بیمارستان هوایی در اربعین گفت: در ایام اربعین هیچ بیماری همه گیر در میان زائران گزارش نشد و بیش از چهار میلیون خدمت به زائران ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ارتباط مؤثر با کمیته بین المللی صلیب سرخ داشتیم. تعداد قابل توجهی از مسئولین صلیب سرخ در راهپیمایی اربعین شرکت کردند

وی گفت: موکب هایی که می‌خواستند در عراق خدمات سلامت ارائه بدهند، شناسایی کردیم و به آنها مجوز دادیم

وی در مورد سهمیه امریه در هلال احمر بیان داشت: از سرلشگر باقری در این زمینه تشکر دارم. ۲۰۰ مورد سهمیه سالانه داریم و الان کسی را در صف انتظار نداریم.

کولیوند در مورد تمهیدات حج عمره بیان داشت: واکسن‌ها تهیه و مشکل خاصی نداریم و بر اساس تعداد زائران پزشک و کادر درمان اعزام می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کمیته آسیب شناسی اربعین تشکیل شده تا خلاءها و مشکلات برای سال آینده رفع شود.

وی در پاسخ به مهر در مورد خرید بالگردهای دید در شب گفت: با رئیس کمیته سلامت بریکس دیدار داشتیم و مذاکراتی با یک شرکت داشتیم که بزرگترین بالگرد را دو ماه ایران بیاورند که ۴۰ تن بار جابجا و ۱۲۰ نفر جابجا و از این نمونه خواهیم گرفت. خبرهای خوشی در این زمینه داریم.

کولیوند در مورد سرانجام پرونده یاسین رامین گفت: یاسین رامین متهم و تحت تعقیب است. پلیس بین الملل در حال پیگیری است.

خبر در حال تکمیل است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ