طراحی پرسش مهر با سه کلید واژه عدالت، انصاف و صداقت

اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پرسش مهر گفت: بناست با سه کلید واژه عدالت، انصاف و صداقت پرسش مهر را طراحی کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در جلسه شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط اعضای این شورا گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی درخصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان ورود و مراقبت بسیاری را باید در دستور کار خود قرار دهد. زیرا هدایت تحصیلی در سرنوشت دانش آموزان بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: در کنار برنامه‌های پرورشی که برای آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شده، بهتر است به موضوع ورزش و مراسم صبحگاهی نیز توجه ویژه ای شود. انجام این مراسم درایجاد نظم و انضباط دانش آموزان بسیار اثرگذار خواهد بود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ احترام به پرچم ایران یکی از مواردی است که در مراسم صبحگاهی باید جدی گرفته شود. این مراسم یک رفتار تربیتی و مؤثر در تقویت هویت ملی دانش آموزان محسوب می‌شود.

کاظمی همچنین تاکید کرد: برنامه و مراسم صبحگاهی باید خلاقانه و به روز آوری شده احیا و به رسمیت شناخته شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: انجام چنین کارهایی با پوشش صددرصدی همراه خواهد بود و تاثیرش در دراز مدت قابل ارزیابی و احصاست.

وی به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: لوازم التحریر یکی از ابزارهای مهم آموزشی است. بنابراین برای توسعه عدالت در سراسر کشور باید با کمک گروه‌های جهادی و مردمی موضوع تأمین لوازم التحریر دانش آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه گیر انجام شود و باید از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده کنیم.

وی در ادامه به نقش رسانه در اثرگذاری و آگاهی بخشی به جامعه مخاطب اشاره کرد و گفت: برای این مهم باید یک برنامه جامع عملیاتی تدوین و برنامه ریزی شود تا در فضای واقعی و مجازی با طرح مسائل آموزش و پرورش به مخاطبان پاسخ مناسب و قانع کننده دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پرسش مهر گفت: بناست با سه کلید واژه عدالت، انصاف و صداقت پرسش مهر را طراحی کنیم.

کاظمی به ضرورت ارائه یک تحلیل جامع در خصوص نتایج کنکور اشاره کرد و گفت: بیان و انتشار تحلیل متقن سبب روشنگری در میان مردم خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: معاونت پرورشی در این باره باید بسته‌ای خلاقانه تدوین و مراحل اجرای آن را در طول سال تحصیلی تبیین کند.

وزیرآموزش و پرورش همچنین بر بکارگیری نیروی جوان، نخبه و متخصص با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در قسمت‌های مختلف آموزش و پرورش تاکید کرد.

گفتنی است در روند برگزاری جلسه برخی از معاونین وزیر در حوزه‌های مختلف و با تمرکز بر بازگشایی مدارس در مهر ماه گزارش‌هایی ارائه دادند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ