تامین ۸۵۰ هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند

اقتصاد ایران: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در پویشی به نام «مشق همدلی» تامین ۸۵۰ هزار بسته لوازم التحریر با مشارکت مردم در دستور کار است.

حبیب الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مثل سنوات گذشته جشن عاطفه‌ها به عنوان یکی از مناسبت‌های ملی در سراسر کشور است که به منظور ترویج سنت حسنه خیر و احسان برای کمک به علم‌آموزی، رشد، توسعه و بالندگی کودکان، نوجوان و جوانان کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های ما در جشن عاطفه‌ها جذب منابع مالی کمک‌های مردی برای کمک به دانش آموزان نیازمند در سطح کشور با هم‌افزایی کمیته امداد بوده است که امسال هم مثل سنوات گذشته این برنامه تقریباً از ۱۵ در برنامه ما قرار دارد. با توجه به تقارن این ایام با دهه آخر ماه صفر کار از اوایل ماه ربیع‌الاول رسماً شروع شده است. همکاران ما در سطح کشور با کمک خیرین، مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری برنامه جشن عاطفه‌ها را در دستور کار دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه در هفته منتهی به مهرماه برقراری پایگاه‌ها در مصلاهای نماز جمعه در سراسر کشور تدبیر شده است گفت: این پایگاه‌ها برای مشارکت مردم و نمازگزاران ایجاد خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به فضای بومی هر شهرستان و استان اختیارات را به مسئول هر استان دادیم و می‌توانند با هماهنگی مسئولین ذی ربط پایگاه‌هایی را در معابر عمومی بگذارند و با هماهنگی با آموزش و پرورش در هفته اول مهر مانند گذشته در مدارس مراسم مشترکی را برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با کمک والدین خود در ترویج این فرهنگ و کمک به دانش آموزان نیازمند مدرسه و شهرشان مشارکت کنند.

آسوده راه‌های مشارکت مردمی در جشن عاطفه‌ها را هم اعلام کرد و گفت: کد دستوری #۱۲* هم یکی از درگاه‌هایی است که مردم می‌توانند کمک‌های خود را برای تامین لوازم التحریر در جشن عاطفه‌ها و همچنین شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ به این موضوع اختصاص داده شده است. کد دستوری #۱*۸۸۷۷* هم به استان‌ها اختصاص پیدا کرده است که خیرین می‌توانند از این طریق استان و شهر مورد علاقه خود برای کمک رسانی را مشخص کنند.

وی در ادامه گفت: در پویشی به نام «مشق همدلی» که با کمک حوزه فرهنگی راه‌اندازی شده است تامین ۸۵۰ هزار بسته لوازم التحریر که بخشی از هزینه آن را کمیته امداد تقبل می‌کند و مابقی از کمک‌های مردمی تامین می‌شود، را در برنامه داریم. امیدواریم که امسال در کنار کمک به تامین کیف و کفش و پوشاک دانش‌آموزان، لوازم التحریر مورد نیاز را نیز برای همه نیازمندان با کمک خیرین تامین کنیم.

آسوده با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و کالایی خود را به دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور تحویل دهند بیان کرد: البته خواهش ما از مردم بر این است که در صورت تمایل برای اهدای کالا و لوازم التحریر برای حفظ کرامت نفس دانش‌آموز نیازمند صرفاً کالای نو و بسته لوازم التحریر در کنار کمک‌های نقدی اهدا کنند.

وی همچنین گفت: برخی از خانواده‌ها می‌توانندیک دانش آموز دیگر را هم در کنار فرزندان خود در نظر بگیرند و بسته لوازم التحریری تهیه کنند و کمیته امداد آن را به نیابت آز آن‌ها به دست نیازمندان برساند. مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد، پایگاه‌های سیار و ۸۰۰۰ دفتر نیکوکاری در سراسر کشور در محلات کم برخوردار اقدام به کمک‌رسانی کنند.

آسوده در خصوص نحوه رساندن این کمک‌ها به نیازمندان بیان کرد: این کمک‌ها عمدتاً به صورت کالا در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد. بخشی از کمک‌های حامیان اکرام هم به صورت نقدی برای تامین لوازنم التحریر به حساب دانش‌آموزان واریز می‌شود. خیرین می‌توانند مبالغ را به ما تحویل دهند تا ما هماهنگی‌ها را انجام دهیم در برخی موارد هم می‌توانند خودشان به حساب نیازمندان واریز کنند. کمیته امداد هم به عنوان امانت‌دار و مسئول اجرای کمک‌رسانی عمل می‌کند و حفظ عزت نفس و کرامت، خصوصاً در مورد دانش‌آموزان را در نظر می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ