آغاز برداشت انگور از بیش از 36 هزار هکتار از باغات استان قزوین

اقتصاد ایران: قزوین- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت انگور از سطح ۳۶ هزار و ۳۸۲ هکتار از باغات بارور استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر محمد پیله فروش با بیان اینکه عملیات برداشت انگور از سطح ۳۶ هزار و ۳۸۲ هکتار از باغات بارور استان آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از این میزان سطح باغ، حدود ۳۳۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی افزود: استان قزوین دارای ۳۷ هزار و ۲۵۲ هکتار باغ انگور است که ۳۲ هزار و ۳۸۲ هکتار آن بارور و ۸۷۵ هکتار آن باغات غیر بارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول بیش از ۱۰ تن در هکتار برآورد شده است، اضافه کرد: از این میزان سطح باغ، بیش از هفت هزار هکتار به‌صورت داربستی و نوین احداث و در حال بهره‌برداری بوده و بقیه باغات به‌صورت سنتی است.

پیله فروش تصریح کرد: متوسط تولید این محصول ۳۵۰ هزار تن در سال‌های گذشته بوده که این میزان در سال جاری به علت تغییرات اقلیمی کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: انگور تولیدشده در استان ۷۰ درصد به‌صورت تولید کشمش، ۲۵ درصد تازه خوری و ۵ درصد نیز به‌صورت فرآورده‌های جانبی نظیر شیره، آب‌غوره و کنستانتره استفاده می‌شود.

پیله فروش گفت: قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه دوم تولید انگور را در کشور دارد و همواره توانسته تمامی فرآیندهای این محصول از غوره گرفته تا انگور و همچنین فرآوری کشمش را به بهترین شیوه به بازار داخلی و خارجی عرضه کند.

وی در پایان یادآور شد: عملیات برداشت انگور از نیمه اول شهریورماه آغاز و تا اواخر مهرماه در استان ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ