دورهمی مهستی، ویگن و جلال همتی در سریال‌های جدید تلویزیون!

اقتصاد ایران: اهرا تغییر رویه‌ای که در سال‌های اخیر در سینما و نمایش خانگی دیدیم در فرمی شگفت‌انگیز به تلویزیون رسیده است.

برترین‌ها: ظاهرا تغییر رویه‌ای که در سال‌های اخیر در سینما و نمایش خانگی دیدیم در فرمی شگفت‌انگیز به تلویزیون رسیده. پرداختن به ترانه‌های پیش از انقلاب در سریالی مثل "رهایم کن" یا فیلمی مثل "جنگل پرتقال" مصداق این قضیه‌ است. حالا در تلویزیون هم شاهد این اتفاق هستیم. در این مطلب هم به سراغ دو سریالی که می‌رویم اخیرا در صداوسیما از این الگو پیروی کردند و خبرساز شدند. با ما همراه باشید.

سریال طوبی

سریال "طوبی" درباره زندگی دختری به همین نام است که داستان او را در طی چهل سال از دهه ۱۳۵۰ تا دهه ۱۳۹۰ به تصویر می‌کشد. این داستان عاشقانه در دل وقایع تاریخی مهم ایران مانند انقلاب اسلامی و همچنین جنگ تحمیلی قرار گرفته است. در داستان اصلی کتاب، پدر طوبی در جریان وقایع ۲۸ مرداد کشته می‌شود، اما در سریال این اتفاق توسط ساواک و در سال‌های منتهی به انقلاب رخ می‌دهد. پشت دوربین این سریال چهره‌ای نام آشنا یعنی سعید سلطانی قرار دارد که «پس از باران»، «خانه‌ای در تاریکی»، «در جستجوی آرامش»، «بوم و بانو»، «ستایش» و … از جمله آثار کارنامه اوست. «یاور» که سال 1400 پخش شد، با انتقادات زیادی همراه بود و حالا انگیزه سلطانی برای جذب مخاطب حداکثری، مضاعف است اما خب انگار چندان باز هم موفق نبوده است. 

دورهمی مهستی، ویگن و جلال همتی در سریال‌های جدید تلویزیون!

به هر حال اتفاق جالبِ یازدهمین قسمت از سریال «طوبی» در شبکه یک، استفاده از ترانه «تیروم تیروم» بود. ترانه‌ای نوستالژی با صدای جمال وفایی و جلال همتی که مشمول آثار ممنوعه برای پخش از تلویزیون است. داستان «طوبی» تا آن جا پیش رفت که قنادی عماد (هومن برق‌نورد)، پس از مرگ او تبدیل به کافه نسیم شد. طبعا برای باورپذیری، لازم است موسیقی همسو با این فضا باشد. ترجیح سازندگان نیز این بوده که از ترانه «تیروم تیروم» بهره ببرند. 

سریال غریبه

سریال غریبه ساخته سروش محمدزاده است که جایگزین سریال سرزمین مادری شده. سروش محمدزاده پیش از این چند سریال از جمله مجموعه سوران، نوار زرد و همبازی را برای تلویزیون ساخته است. سریال غریبه یک سریال پلیسی- خانوادگی و عاشقانه است که یکی از لوکیشن‌های آن در کشور ترکیه گرفته شده است.

دورهمی مهستی، ویگن و جلال همتی در سریال‌های جدید تلویزیون!

می‌توان از شخصیت‌‎پردازی ضعیف برای کاراکترهای «غریبه»، به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد. به عنوان مثال، شخصیت «ارغوان» نامزد «امیرعلی» روانشناس است. «امیرعلی» پس از مرگ همسرش تحت درمان او بوده و دوران سختی را گذرانده است. طبیعتا اتفاق مهمی مانند زنده بودن زنی که «امیرعلی» تصور می‌کرده مرده است، ذهن او را درگیر خواهد کرد و چالش مهمی در زندگی «امیرعلی» است اما «ارغوان» نه به عنوان نامزد این شخصیت، بلکه در مقام یک روانشناس درکی از موقعیت پیچیده او ندارد، مدام به «امیرعلی» فشار می‌آورد تا تکلیف این ماجرا را روشن کند. با توجه به موقعیت «سریال» در کنداکتور سیما انتظار می‌رفت که اثر باکیفیت‌تری جایگزین مجموعه موفق سرزمین مادری شود.

دورهمی مهستی، ویگن و جلال همتی در سریال‌های جدید تلویزیون!

اما خب در سویی دیگر اتفاق مثبت این سریال در قسمت دهم رخ می‌دهد که ملودی ترانه مشهور مهستی پخش شد؛ همان که می‌گوید "یه روز میای سراغم که خیلی وقته رفتم..." اتفاقا حس و حال قطعه به درونمایه سریال می‌خورد و تلویزیون نیز در حد آهنگ ترانه اجازه استفاده داده بود. در این سریال همچنین ترانه‌ای با صدای ویگن پخش شد و در قسمتی دیگر نوبت به نواختن قطعه "گل گلدون من" با پیانو رسید که ترانه ماندگاری‌ست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ