نجات جان ۴ بیمار با اهدای عضو یک جوان زرین دشتی

اقتصاد ایران: شیراز- مدیر اهدای عضو بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز از اهدای اعضای بدن یک جوان ۳۵ ساله اهل زرین دشت خبر داد که به چهار نفر جان دوباره بخشید.

سیاوش غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهدای عضو یک جوان ۳۵ ساله اظهار داشت: مهدی شریعتی جوانی ۳۵ ساله از اهالی عشایر شهر دبیران زرین دشت در استان فارس بود که سوم شهریور بر اثر تصادف رانندگی و علیرغم اقدامات درمانی و پزشکی در بیمارستان داراب دچار مرگ مغزی شد.

وی با بیان اینکه این جوان، متأهل و دارای یک پسر ۷ ساله بود، ادامه داد: خانواده این جوان، علیرغم شرایط روانی و تالمات روحی، برای رضای خدا و نجات جان بیماران نیازمند اجازه دادند که اعضای بدن فرزندشان به بیماران نیازمند پیوند زده شود.

غلامی افزود: پیکر این جوان به بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز منتقل و اعضای وی نجات بخش چهار نیازمند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه عمل پیوند عضو این فرد از موفق ترین پیوندها در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز بود، افزود: کبد این فرد به خانمی از اهالی کرج، کلیه‌ها به ۲ نفر از شهرهای شیراز و میناب و قلب وی به یک جوان خرامه‌ای پیوند زده شد.

مدیر اهدای عضو بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز تصریح کرد: سالیانه بیش از ۹۰۰ پیوند شامل کبد، کلیه، لوزالمعده، روده، قلب و ریه در این بیمارستان انجام می‌شود.

گفتنی است استان فارس همواره یکی از قطب‌های پزشکی و مهم کشور در حوزه‌های مختلف درمان است به گونه‌ای که در زمینه پیوند اعضا و اهدای عضو نیز از استان‌های پیشرو بوده و سالانه بیماران بسیاری از همین طریق جانی دوباره گرفته و به زندگی بازمی‌گردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ