دوومیدانی و استمرار اتفاقات تکراری/ دونده‌ها منتظر شگردهای حدادی

اقتصاد ایران: دوومیدانی ایران این روزها با وجود داشتن مدیر صاحب نام خود چندان بی‌شباهت به دوران بی‌ثباتی یک سال گذشته نیست و باید دید حدادی برای مقابله با چالش‌های پیش رو چه اقدامی را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان حدادی پر افتخارترین دونده ایران درست چند ماه قبل به عنوان رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. اتفاقی که البته با حواشی زیادی هم همراه بود و درست یک روز قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون مهدی مبینی که پیش‌تر هم به عنوان سرپرست در این فدراسیون فعالیت داشت به دلیل عدم دریافت مجوز حضورش در مجمع انتخاباتی ریاست دوومیدانی به عنوان یکی از نامزدهای نام نویسی کرده برای تصدی صندلی ریاست این فدراسیون المپیکی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. البته که این حاشیه‌ها چندان خللی در کار حدادی ایجاد نکرد و او بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات با حضور در دفتر وزیر وقت (کیومرث هاشمی) حکم ریاست چهارساله خود را دریافت کرد.

ورود حدادی و روزهای مهم برای دوومیدانی

اوایل تیر و ورود حدادی به فدراسیون دوومیدانی با روزهای مهم این رشته همراه شد. حسن تفتیان و فرازنه فصیحی دو نماینده المپیکی ایران بودند که آخرین روزهای روند آماده سازی خود را برای حضور هر چه بهتر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس سپری می‌کردند که فراهم کردن امکانات و رسیدگی به برخی خواسته آنها مانند درخواست تفتیان برای اعزام مربی شخصی خود به المپیک از جمله اقداماتی بود که حدادی در تلاش برای انجام آنها بود.

انتصاب‌های پر ماجرا

حدادی پس از پیروزی در انتخابات با شعار همدلی و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود جامعه دوومیدانی کار خود را در فدراسیون آغاز کرد اما برخی از انتصاب‌های او چندان هم بی حاشیه نبودند. بازگشت پریسا بهزادی به عنوان سرپرست نایب رئیس بانوان این فدراسیون با انتقادهایی همراه شد او پیش‌تر و حدود یک دهه در همین پست فعالیت داشت و در زمان سرپرستی مهدی مبینی با استعفای خود راهش را برای مدتی کوتاه از دوومیدانی جدا کرد.

استمرار اتفاقات تکراری در دوومیدانی

دوومیدانی ایران اما این روزها نیز همانند یک سال گذشته که با حضور متعدد سرپرست‌های مختلف اداره می‌شد؛ شرایط چندان جالبی را سپری نمی‌کند. بعد از ناکامی قابل پیش بینی دو دونده ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، انتظار می‌رفت شاهد اتفاقات بهتری در این رشته باشیم اما باز هم آنچه که تبدیل به خوراک خبری رسانه‌ها می‌شود لغو اعزام‌های مهم دوومیدانی کاران به مسابقات مهمی چون رقابت‌های جهانی جوانان و اشتباهات تکراری داوران در مسابقات داخلی است؛ اتفاقی که البته در این رشته تازگی ندارد و پیش از این هم شاهد تکرار این ماجرا در دوومیدانی ایران بودیم آن‌هم درست در زمانی که این فدراسیون در بخش مدیریت خود در بی ثباتی محض روزگار را سپری می‌کرد.

جامعه دوومیدانی چشم انتظار شگردهای خاص حدادی

بی شک بررسی عملکرد یک رئیس آن هم با گذشت فقط چند ماه از حضورش در رأس یک فدراسیون کاری تقریباً غیر حرفه‌ای است و ما هم در نگارش این متن قصدمان چنین چیزی نیست اما باید پذیرفت که دوومیدانی همچنان روزهای پر التهابی را سپری می‌کند و هر لحظه ممکن است بازهم شاهد تکرار اتفاقات عجیب و غریب در این رشته المپیکی باشیم. صندلی ریاست فدراسیون دوومیدانی این روزها یک نام بزرگ را در کنار خود دارد. احسان حدادی هر چند در دوران ورزشی خود و به ویژه در چند سال پایانی روزهای عجیب و پر حاشیه‌ای را پشت سر گذاشت ولی با این حال او حالا در قامت یک مدیر برگشته تا این بار با شگرد خاص خود و ارتباطات بین المللی که همواره از آن یاد می‌کند مشکلات دونده‌های ایران را حل کند.

آنچه که پر واضح است در این چند سال اخیر دوومیدانی ایران پیشرفت زیادی نداشته به شکلی که این دوره ورودی‌های المپیک ایران هم کاهش یافت. اما با تمام این وجود هنوز برق امید در چشم‌های جامعه دوومیدانی دیده می‌شود تا این رئیس جوان و البته از بدنه این رشته بتواند با پشت سر گذاشتن چالش‌هایی که در پیش رو دارد دوومیدانی ایران را به آن جایگاهی که شایستگی‌اش را دارد برساند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ