FBI ادعای گارلند درباره مداخله ایران در انتخابات آمریکا را رد کرد

اقتصاد ایران: مقامات اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌گویند که تاکنون هیچ تلاشی از جانب بازیگران خارجی برای مداخله مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور شناسایی نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نمایندگان نهادهای اطلاعاتی آمریکا خلاف ادعای بی‌اساس دادستان کل این کشور درباره مداخله ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، اعلام کردند که تاکنون هیچ تلاش خارجی برای مداخله مستقیم در انتخابات ماه نوامبر این کشور شناسایی نکرده‌اند.

مقامات و نمایندگان دفتر اطلاعات ملی(ODNI)، سازمان امنیت سایبری و زیرساختی(CISA) و اف‌ب‌آی این خبر را تایید کرده‌اند. با این حال، این نهادهای اطلاعاتی مدعی هستند که روسیه، ایران و چین در تلاشند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و در جامعه آمریکایی تفرقه‌افکنی کنند!

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در جریان انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ این کشور به دفعات مدعی شدند که مسکو با استفاده از هکرها و به‌راه انداختن «جنگ اطلاعاتی» در تلاش است تا آراء را در سبد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بریزند. با این حال، براساس گزارش رابرت مِلر، بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده در سال ۲۰۱۹، تمام ادعاهای مذکور بی‌اساس اعلام شد.

یکی از مقامات ODNI در جریان نشستی با حضور نمایندگان چند نهاد اطلاعاتی در واشنگتن گفت: ما هیچ بازیگر خارجی را شناسایی نکرده‌ایم که به‌دنبال مداخله در روند انتخابات ۲۰۲۴ باشد. در عوض، ارزیابی اطلاعاتی نشان می‌دهد که دشمنان تا اینجای کار بر استفاده از عملیات‌های اطلاعاتی و پروپاگاندا به منظور شکل‌دهی تمایلات رای‌دهندگان یا تضعیف اعتماد به صندوق‌های رای تمرکز کرده‌اند!

مقامات آمریکایی پیش از این و در سال‌های گذشته پس از طرح چنین ادعاهایی، به خود زحمت نمی‌دادند تا منظورشان را از دروغ‌پراکنی و طرح اتهام علیه روسیه، ایران و چین توضیح دهند!

به ادعای نهادهای اطلاعاتی آمریکا، این سه کشور مشکوک به تلاش برای «تفرقه افکنی در جامعه آمریکایی به سود خود هستند»! مقام ODNI بدون نام بردن، مدعی شد که برخی دیگر از کشورها نیز قصد مداخله در انتخابات آمریکا را دارند.

به ادعای مقام ODNI، «مسکو بازیگر اصلی و فعال‌ترین تهدید خارجی علیه انتخابات سال جاری آمریکاست»؛ درباره ایران نیز نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که «این کشور نسبت به گذشته، امسال تلاش بیشتری برای تاثیر در انتخابات سال جاری آمریکا می‌کنند»! در سوی دیگر، به ادعای آنها، چین بیشتر بر تاثیرگذاری روی رقابت‌های نامزدهای فرعی در سطوح ایالتی و محلی تمرکز دارد. به ادعای این نهادها، پکن به‌دنبال مقابله با سیاستمداران ضد چین و حمایت از سیاستمداران حامی چین است!

کرملین ادعاهای واشنگتن درباره تلاش مسکو برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «مضحک» توصیف کرد و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرد که روسیه مثل آمریکا به‌دنبال مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل نیست.

ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره ایران نیز پس از آن مطرح شده است که مریک گارلند، دادستان آمریکا هفته گذشته مدعی شد که برخی کشورها از جمله ایران برای تاثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات آمریکا در تلاش هستند. ناصر کنعانی،

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی این ادعاهای تکراری را «بی‌اساس، مغرضانه و دارای مصارف سیاسی داخلی در آمریکا دانست و این اتهامات را قویاً مردود اعلام کرد.» چین نیز به طور مشابه، به ادعاها و اتهامات آمریکا درباره مداخله انتخاباتی واکنش نشان داد و آن را رد کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ