کتاب جدید داوری اردکانی درباره جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی

اقتصاد ایران: کتاب «گفت‌وگوهایی با سایه‌ام» نوشته رضا داوری اردکانی توسط انتشارات پگاه روزگار نو منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «گفت‌وگوهایی با سایه‌ام» نوشته رضا داوری اردکانی توسط انتشارات پگاه روزگار نو منتشر و روانه بازار نشر شده که در گروه آثار جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی جا دارد.

رضا داوری اردکانی نویسنده کتاب پیش‌رو، متولد ۱۵ خرداد ۱۳۱۲ در اردکان، فیلسوف و متفکر ایرانی و استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشگاه تهران است. داوری اردکانی از بدو تأسیس فرهنگستان علوم (۱۳۶۸) عضو پیوسته فرهنگستان علوم است و از سال ۱۳۷۷، ریاست این فرهنگستان را بر عهده دارد. او از چهره‌های شاخص در حوزه نظریه‌پردازی فرهنگی و اندیشه فلسفی به‌شمار می‌آید. او همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی است.

این‌کتاب شامل ۸ گفت‌وگوی نویسنده با خود (حدیث نفس) درباره بعضی مشکل‌ها و مسائل زمان است که از نظر او، شاید بزرگترین این مشکل‌ها غرور، قدرت کاذب و احساس بی‌نیازی از تفکر باشد.

داوری اردکانی به‌عنوان یکی از متفکران و اندیشمندان ده‌های اخیر می‌گوید «وقتی قطار تکنولوژی بیش از هر زمان دیگری سرعت گرفته است و همه چیز به حکم ضرورت در حال دگرگونی سریع است خاطرها پریشان می‌شود و مجالی برای فکر کردن نمی‌ماند و در این شرایط، تفکر که با صبر و سکون و آزادی ملازمت دارد دشوارتر می‌شود. برای فکر کردن باید آرامش و طمأنینه داشت اما اکنون زمان، زمان قحط آرامش است.»

مولف در این کتاب به سیر اجمالی فلسفه از ابتدا تاکنون نپرداخته، بلکه نظر به مقام فلسفه در تاریخ -و به‌ویژه در دوران تجدد- داشته و خواسته بداند در حال حاضر چه وضعی دارد و آینده‌اش چه می‌شود. او در مقدمه کتابش گفته اگر نام کتاب را «گفت‌وگوهایی با سایه‌ام» گذاشته‌ از آن رو است که حاصل دل مشغولی‌هایش با فلسفه و پرسیدن مدام از خود و انتظار پر از خلجان گشایش راهی به سوی آن بوده است.

فلسفه و سیاست، آینده، تفکر و آزادی، تاریخ و انسان، تاریخی بودن فهم و خرد، آغاز فلسفه، فیلسوفان و فلسفه‌ها، سودمندی و بی‌حاصلی فلسفه و پیشرفت و توسعه نیافتگی از جمله عناوین این کتاب هستند.

این کتاب با ۳۸۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۹۰ هزارتومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ