باند ارتشاء و تبانی در گمرکات کرمان متلاشی شد

اقتصاد ایران: کرمان_دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان گفت: تعداد ١٠ نفر از کارشناسان مجازی گمرکات کرمان به اتهام ارتشاء و مشارکت در قاچاق کالا دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری این کارشناسان گفت: به دنبال گزارش مراجع نظارتی مبنی بر وجود شبکه ارتشاء در کارشناسی مجازی گمرکات کرمان با کار اطلاعاتی شبانه‌روزی تعداد ١٠ نفر از کارشناسان مجازی اداره مذکور که به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته با همکاران خود و افرادی تحت عنوان ترخیص‌کار، کارچاق‌کن و صاحب کالا در استان‌های دیگر در ارتباط بودند به اتهام ارتشاء و معاونت در آن و مشارکت در قاچاق کالای گمرکی به صورت سازمان یافته دستگیر شدند.

وی افزود: متهمین به دلیل مواردی چون کم‌اظهاری در ارزش کالا با فاکتورهای غیر واقعی، وزن کالا، کیفیت استاندارد، بهداشت و غیره با مالک کالا تماس می‌گرفتند و از طریق تبانی و اخذ رشوه، موارد اظهارنامه را در سیستم تأیید و اظهارنظر کارشناسی خلاف واقع صادر نموده و موجب تضییع حقوق دولت می‌شدند.

بخشی، با تأکید بر ضرورت شناسایی و استرداد تمامی مبالغی که متخلفان با ایجاد سو جریان‌ها به صورت نامشروع دریافت نموده‌اند گفت: حسب گزارش مراجع انتظامی، در بازرسی‌های صورت گرفته مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان در قالب وجه نقد از متهمین کشف و کیفرخواست متهمان صادر شده است.

دادستان کرمان با تقدیر از تلاش‌های کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب کرمان جهت سالم‌سازی فرایند گمرکات استان و رویکرد حفاظتی و صیانتی از طریق برخوردهای قضائی قاطع و بازدارنده تصریح کرد: دستگاه قضا در برخورد با تخلفات و تضییع حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و لازم است مدیران دستگاه‌های اداری نظارت لازم را بر مجموعه‌های تحت امر خود داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ