گام‌های بلندی برای دستیابی به دانشگاه طراز انقلاب برداشته شده است

اقتصاد ایران: فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: دافوس ارتش دکترین آموزشی نیروهای مسلح را سرلوحه خود قرار داده و گام‌های بلندی را برای دستیابی به دانشگاه نظامی طراز انقلاب اسلامی ایران برداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش عصر امروز و در جریان دیدار دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان با فرماندهان ارتش در این دانشگاه با عرض خیر مقدم به رئیس جمهور جهت حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است که در سال ۱۳۱۲ پایه‌گذاری شده و مأموریت دارد تا با آموزش طرح‌ریزی و هدایت یگان‌های نظامی در رده تیپ و بالاتر به افسران نیروهای مسلح، آن‌ها را برای مقابله با تهدیدهای خارجی مهیا نماید.

وی افزود: حضور مؤثر اساتید دافوس در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس دستاوردهای درخشانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت و بنابر پیشنهاد شهید صیاد شیرازی، دافوس در دوران دفاع مقدس علاوه بر طراحی عملیات، از سال ۱۳۶۱ دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و فشرده برای تعلیم افسران و فرماندهان ارتش و سپاه تشکیل داده و آنان را برای حضور عالمانه در جبهه‌ها آماده نموده است.

امیر ولیوند ادامه داد: پیروزی‌های غرورآفرین در عملیات‌های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس نتیجه برآوردهای دقیق و طرح‌ریزی صحیح استادان دافوس و هدایت مدبرانه فرماندهان در تمام رده‌ها و رشادت رزمندگان اسلام در اجرای عملیات‌ها در پرتو الطاف حق‌تعالی بوده است.

وی تصریح کرد: این دانشگاه دکترین آموزشی نیروهای مسلح را سرلوحه خود قرار داده و گام‌های بلندی را برای دستیابی به دانشگاه نظامی طراز انقلاب اسلامی ایران برداشته است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش همچنین گفت: دانشجویان این دانشگاه با عزیمت به اقصی نقاط کشور در قالب گروه‌های محور شناسی با انواع تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مرزها و محورهای مواصلاتی از نزدیک آشنا شده و تأثیر عوامل جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر راه‌کارهای خودی و دشمن را از استادان خود فرا می‌گیرند.

سرتیپ ولیوند ادامه داد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با تعیین الگوهای شایستگی کلیۀ مشاغل فرماندهی، ستادی و آموزشی آجا و با سنجش علمی تناسب دانشجویان با مشاغل مذکور، شایسته‌ترین افراد را برای مشاغل به نیروها و سازمان‌های تابعه آجا معرفی نماید. علاوه بر آن دافوس ارتش در سال تحصیلی گذشته دو رزمایش مرکب روی نقشه با مشارکت کشورهای محور مقاومت (عراق و سوریه) و همچنین با کشور آذربایجان برگزار نموده است.

سرتیپ ولیوند ادامه داد: تربیت یافتگان و دانش‌آموختگان دافوس همواره برگ زرینی بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و شهدای گران‌قدری همچون سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی، سرلشکر شهید حسن آبشناسان، سرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی، سرلشکر شهید احمد سوداگر، سرلشکر شهید حسن اقارب‌پرست و شمار دیگری از شهدا که درس ایثار و شهادت را از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و درس فرماندهی و اتخاذ تصمیم و تدبیر صحیح را از محضر اساتید این دانشگاه آموختند.

وی در پایان تاکید کرد: بذل عنایت فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) به این دانشگاه که فرمودند «اینجا مرکزی است که اگر به درستی اداره شود شایسته است که کلیه طرح‌های بزرگ ملی، از نقطه نظر دفاعی در آن مورد توجه قرار بگیرد» و همچنین مقرر فرمودند «به دافوس توجه لازم بشود» سبب شده است که مسیر توسعه دانشگاه هموار شده و دانشگاه با ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و با حضور اساتید دانشمند در حوزه‌های تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی آماده اجرای فرامین سلسله مراتب، آموزش افسران ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح و دانشجویان کشورهای دوست و هم‌سو برای مقابله با هر گونه تهدیدهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ