تامین انرژی کارخانه ب‌ام‌و با توربین‌های بادی بی‌حرکت

اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت فناوری ایروماین(Aeromine Technologies) مستقر در هیوستون، دسته‌ای از ایرفویل‌های(airfoil) مهار کننده انرژی باد بی‌صدا و بی حرکت را بر روی سقف کارخانه ب‌ام‌و (BMW) در آکسفورد، بریتانیا نصب کرده است. آنها به منظور تکمیل صفحات خورشیدی این کارخانه برای تولید انرژی پاک نصب شده‌اند، در حالی که فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت ایروماین اذعان دارد که هر یک از توربین‌های آن که هیچ بخش متحرک قابل مشاهده‌ای ندارد برای تولید مقدار انرژی مشابه صفحات خورشیدی کافی است و تنها 10 درصد از مساحت پشت بام را اشغال می‌کند. این شرکت همچنین ادعا کرد که آنها 50 درصد انرژی بیشتری نسبت به تاسیسات خورشیدی با همان هزینه تحویل می‌دهند.

به نقل از نیواطلس، ایروماین در سال 2022 خاطرنشان کرد که مواد خود را در کارخانه سازنده مواد شیمیایی BASF Corporation در میشیگان آزمایش کرده است. سیستم انرژی باد بدون حرکت به تازگی در کارخانه MINI بی‌ام‌و نصب شده است که اولین نمونه از این نوع در بریتانیا است.

این توربین‌ها علاوه بر اثرات کوچکشان، ساخت و نگهداری ارزانی نیز دارند. این شرکت می‌گوید که آنها از مواد قابل بازیافت و از یک ژنراتور مهر و موم شده استفاده می‌کنند که نیازی به روغن کاری دوره‌ای ندارد و باید 20 سال عمر کند.

این توربین‌ها چگونه کار می‌کنند؟

این توربین‌ها در لبه‌های سقف ساختمان‌ها، رو به جهت باد قرار می‌گیرند. هنگامی که باد از لبه ساختمان می‌گذرد، سرعت می‌گیرد، بر روی ایرفویل‌های عمودی که در دو طرف ستون مرکزی مرتفع قرار دارند، جریان پیدا می‌کند. این یک منطقه کم فشار در پشت ستون ایجاد می‌کند که باعث مکش هوا از پایین دستگاه می‌شود و پروانه داخلی را برای تولید نیرو می‌چرخاند.

ایده بزرگ پشت توسعه این دستگاه‌های بادی این است که کار انرژی خورشیدی روی پشت بام را تکمیل کنند زیرا صفحات خورشیدی فقط زمانی که هوا آفتابی است می‌توانند انرژی تولید کنند و بنابراین به طور کلی سیستم قوی‌تری به وجود خواهد آمد. از آنجایی که آنها نیاز به فضای کوچکی دارند، فضای زیادی برای قرار دادن صفحات خورشیدی بین توربین‌ها وجود دارد.

اگر این پروژه اولیه با بی‌ام‌و موفقیت آمیز باشد، ایروماین امیدوار است که منجر به گسترش سیستم‌های آن در سراسر تاسیسات این شرکت خودروسازی در سایر نقاط جهان شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ