آمریکا باوری به ادعاهای حقوق بشری ندارد

اقتصاد ایران: اسیر ایرانی زندان ابوغریب ضمن تشریح رنج‌های دوران حبس خود، گفت: آمریکا باوری به ادعاهای حقوق بشری خود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زائر ایرانی عتبات که در دهه ۱۳۸۰ در زندان ابوغریب عراق اسیر شد و تصاویر شکنجه شدن وی از سوی نیروهای آمریکایی در رسانه‌ها پخش شد، دو دهه پس از آزادی به تشریح دوران حبس خود پرداخت.

محمد بلندیان در تشریح ماجرای اسارت خود در عراق، گفت: در سال ۱۳۸۲ برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق و شهر کربلا رفتم؛ چند روزی در کربلا بودم و پس از آن برای زیارت به کاظمین رفتم؛ در کاظمین از سوی پلیس عراق که آن زمان عُمال آمریکایی‌ها بودند، دستگیر شدم.

وی با بیان اینکه حدود یک سال در ابوغریب زندانی بوده است، اظهار کرد: از مدت یک سال حبس یادشده شش ماه در سلول انفرادی محبوس بودم.

بلندیان، بیان کرد: در انفرادی انواع و اقسام شکنجه‌ها از ضرب و شتم تا ندادن آب و غذا و لباس در فصل سرد و حمله با سگ را متحمل شدم؛ من طی حمله با سگ از ناحیه دو پا زخمی شدم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اطلاعی از دلیل بازداشتش نداشته است، اضافه کرد: به من چه در زمان بازداشت و چه در ایام حبس درباره اتهام ادعایی رسماً کلامی گفته نشد؛ در ۱۸ ماه حبس هرگز تفهیم اتهام نشدم و در دادگاه حضور نیافتم.

بلندیان، می‌گوید: در ابوغریب شرایط بسیار دشواری داشتم؛ در سرمای زمستان به ما لباس نمی‌دادند و به‌صورت مکرر سلب آسایش می‌کردند؛ در تمام این مدت آن‌ها هیچ پرسشی از من نکردند یا موضوعی را با من مطرح نکردند و به صرف شکنجه بسنده می‌کردند.

به گفته وی، پس از بازداشت، من را به بهانه آزادی به ابوغریب انتقال دادند؛ در این دوران برای من آشکار شد که آمریکا باوری به ادعاهای حقوق بشری خود ندارد؛ آن‌ها حتی برای کاستن از جمعیت زندانیان بخش‌هایی از کمپ ابوغریب را هدف حمله موشکی قرار می‌دادند؛ سربازان آمریکایی با انجام این حملات و تکه‌تکه شدن زندانیان می‌خندیدند.

اسیر ایرانی زندان ابوغریب در پایان درباره روند منجر به آزادی خود از حبس ابوغریب، با اشاره به اینکه پس از یک سال حبس در ابوغریب، به ام‌القصر منتقل شده است، گفت: نام زندانی که در ام‌القصر بود، بوکا بود؛ در این زندان حدود پنج ماه در حبس بودم و در نهایت بی هیچ توضیح یا عذرخواهی آزاد شدم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ