از مرحله چهارم جنگ علیه غزه چه می‌دانید؟

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان از کلید خودرن مرحله چهارم جنگ در نوار غزه پرده برداشت که بخشی از آن اخراج ساکنان شمال نوار غزه از محل سکونتشان است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد اسرائیل برنامه‌هایی را برای تغییر شکل جنگ در نوار غزه دارد و در همین راستا قصد دارد که جنگ گسترده‌ای را هم علیه لبنان به انجام برساند.

به نوشته این رسانه، ارتش اسرائیل اعلام کرده است که فاز یا مرحله چهارم از جنگ خود در نوار غزه را آغاز خواهد کرد که اساس آن روی زمین (نه در تونل‌ها) و در چارچوب اطلاعات و داده‌های اطلاعاتی بوده و هدف اصلی آن جلوگیری از بازگشت مردم به شمال نوار غزه خواهد بود.

یدیعوت آحارانوت در ادامه نوشت: ارتش اسرائیل امیدوار است که حماس از لحاظ نظامی متلاشی شود اما اطمینان دارد که جنگ‌های پارتیزانی را همچنان ادامه خواهد داد.

به زعم این رسانه امروز حماس دیگر آن سازمانی که دارای نیروهای گسترده و موشک‌هایی که قادر به هدف قرار دادن عمق اسرائیل را قرار دهد نیست اما همچنان توانمندی تهاجم به اهداف اسرائیل را دارد و قادر است شرایط را برای اسرائیل همانند انتفاضه دوم کند.

اسرائیل ـ بعد از شکست در جنگ تونل‌ها از حماس قصد دارد به طور کلی عملیات خود را در روی زمین انجام داده و بر روی مناطقی متمرکز می‌شود که اسرایی در آن وجود نداشته باشند، هدف اصلی از این اقدام افزایش فشار بر السنوار خواهد بود تا از این طریق او را مجبور به پذیرش توافق کند.

براساس این طرح که که به گزارش این رسانه، ژنرال‌های اسرائیلی آن را برای غزه تجویز کرده‌اند، عملیات نظامی در اماکنی انجام خواهد شد که ارتش اسرائیل تاکنون وارد آن نشده است.

ژنرال‌های اسرائیلی هدف از پیشنهاد خود را تخلیه بقیه 300 هزار فلسطینی ساکن شمال نوار غزه را هم مجبور به تخلیه این منطقه و کوچ کردن به سوی جنوب این منطقه کند و از این طریق با تجمیع آوارگان در یک نقطه و تحمیل محاصره نظامی و گرسنگی دادن و حتی قطع آب و کمک‌های بشر دوستانه به آنها بقیه مبارزان فلسطینی را مجبور به تسلیم شدن کنند.

یدیعوت آحارانوت در گزارش خود تاکید کرد محال است که بتوان اطلاعات کاملی از آنچه که در نشست شامگاه پنج شنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با فرماندهان و مسئولین ذیربط  در این رابطه به دست آورد، اما می‌توان به این ارزیابی رسید که به طور حتم اسرائیل جنگ را وارد فاز چهارم خواهد کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، بخش از جلسه نتانیاهو در وزارت جنگ اسرائیل به مسئله روز بعد از پایان جنگ و نحوه جلوگیری از دسترسی حماس به کمک هال لوجستیکی اختصاص یافت و در همین راستا مسئله به عهده گرفته شدن توزیع کمک‌های بشر دوستانه در نوار توسط ارتش اسرائیل مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

یدیعوت آحارانوت با این حال اعتراف کرد که این مسئله همچنان‌‌ ایده‌‌هایی در دست بررسی و آ زمایش محسوب شده اما می‌توان از این طریق هم بر حماس فشار وارد آورد.

مسئله بغرنج دیگری که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، آوارگی و سردرگمی شهرک نشینان آواره شده از شمال (فلسطین اشغالی) است.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد آمریکایی‌ها در این راستا سرگرم مذاکرات محرمانه با مسئولین لبنانی است تا به حل و فصلی حتی پیش از استقرار اوضاع در غزه دست پیدا شود.

مسئولین آمریکایی به آحارانوت خبر دادند که شانس دستیابی به چنین حل و فصلی حتی در صورت دستیابی به توافق آتش بس در غزه هم بسیار ناچیز است.

ارزیابی‌های اسرائیل در حال حاضر آن است که ارتش اسرائیل مجبور خواهد شد وارد جنگ گسترده‌ای با لبنان شود، جنگی که از زمین، هوا و دریا انجام گرفته و زمان وقوع آن هم بسیار نزدیک شده است.

این رسانه به نقل از منابع آگاه در رژیم صهیونیستی خبر داد، ارتش اسرائیل به طور بالفعل کار آماده سازی برای انجام حمله وسیع زمینی و هوایی را به جنوب لبنان آغاز کرده است و می‌توان این ارزیابی را اعلام کرد که تصمیم سیاسی و نظامی در اسرائیل برای انجام این حمله نزدیک تر از هر زمان دیگری شده است.

انتهای پیام/

 
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ